Stroomstoring in stadion zet TV en radio uit

• zondag, 05 apr 2009
  • Leestijd: 1 minuut

Door een stroomstoring in het stadion zijn korte tijd, tijdens de wedstrijd alle verbindingen uitgevallen. Het computernetwerk, kassa's en businessruimtes zaten tijdens de wedstrijd opeens zonder stroom. Het was voor de technische medewerkers van Cas Sombroek even zoeken, maar uiteindelijk bleek in de Nuon kast naast het stadion de hoofdzekering kapot te zijn. Noodzakelijk was dat de hoofdschakeling er even af moest om een 120 Ampère zekering te vervangen. Hierdoor misten de alle Eredivisie Live kijkers de gelijkmaker van FC Volendam. Het was voor het eerst in de 50 jaar historie van Studio Sport dat met een doelpunt moest missen door een stroomstoring. Uiteindelijk bracht Feyenoord TV de oplossing door het doelpunt beschikbaar te stellen voor de TV kijkers. Zij hadden nog een ouderwetse batterij in de camera.