Competitieprogramma Jong FC Volendam bekend

• maandag, 01 jul 2019

De KNVB heeft vandaag het competitieschema van de Tweede Divisie bekend gemaakt. Jong FC Volendam zal hier als kampioen van de Derde Divisie in gaan debuteren.

Naast het feit dat het team van de nieuwe trainer Johan Plat op het voor Jong FC Volendam op dit moment hoogst haalbare niveau uit zal komen, zullen in tegenstelling tot afgelopen seizoen nu alle wedstrijden op zaterdag gespeeld worden. Als debutant is het altijd leuk om in eigen huis te mogen beginnen en dat zal ook gebeuren. Op zaterdag 24 augustus komt Excelsior Maassluis op bezoek in ons Kras Stadion. De "tricolores" werden het afgelopen seizoen tweede achter AFC. Direct een zware wedstrijd, maar in de Tweede Divisie, misschien wel de mooiste competitie van Nederland, zullen er enkel zware wedstrijden zijn. Een week later is de eerste uitwedstrijd bij een oude bekende: TEC. Dit is overigens één van de drie wedstrijden die om 18:00 uur aan zullen vangen. Ook de uitwedstrijden tegen AFC en De Treffers beginnen om 18:00 uur in plaats van de standaard aanvangstijd van 15:30.

Om er nog een paar wedstrijden uit te lichten, zonder alle andere topclubs te kort te doen:
Zaterdag 14 september komt kampioen AFC op bezoek en twee weken later Spakenburg. Met Quick Boys, Noordwijk (beiden thuis) en Katwijk (uit) is er ook een heel mooi slot van het seizoen. Maar eigenlijk is er elke week wel een mooie tegenstander voor Jong FC Volendam.

Voor het volledige speelschema van de Tweede Divisie klik je hier.

De mogelijkheid bestaat nog dat diverse aanvangstijden vervroegd worden naar 14:30 of 15:00 uur. Hier zal later meer bekend over worden. Doordat Jong FC Volendam nu in de Tweede Divisie uitkomt zal er ook elke week een cameraploeg aanwezig zijn om de wedstrijd vast te leggen. Er zullen ook een paar wedstrijden van Jong FC Volendam live op FOX Sports te zien zijn. Als hier iets over bekend is lees je dat uiteraard via al onze kanalen.