FC Volendam verslaat Heracles op Open Dag: 2 - 1

• zaterdag, 20 jul 2019

FC Volendam zette zaterdagmiddag de kers op een geslaagde Open Dag. Het team van Wim Jonk won ook zijn derde oefenduel, ditmaal van Heracles Almelo. De Volendammers wonnen met 2 - 1.

Beide teams maakten er met hun aanvallende opvatting een open wedstrijd van. Kansen waren er, mede doordat de afstemming in passing bij zowel FC Volendam als Heracles niet altijd even secuur was, over en weer. Na een openingsoffensies van Heracles kwam ook FC Volendam aan het voetballen. Mogelijkheden waren er voor Gijs Smal (schot uit een afgeslagen hoekschop), Jari Vlak en Joey Veerman (afstandschot).

Na iets meer dan een half uur was Zakaria El Azzouzi wél trefzeker. De spits promoveerde een puike voorzet van Derry John Murkin tot doelpunt. Murkin zelf was daarna dichtbij de 2-0, maar zijn harde pegel eindigde op de vuisten van Heracles-goalie Michael Brouwer.

De elf nieuwe namen van Heracles brachten de stand al snel in de tweede helft op gelijke hoogte. Adrian Szöke werkte de bal knap achter Nordin Bakker. Even daarvoor verzuimde Jari Vlak de score namens FC Volendam te verdubbelen. Hij schoot in het strafschopgebied wild over.

Na de goal was Heracles de gevaarlijkste ploeg, maar doelman Bakker hield Volendam op de been. Een kwartier voor tijd liet FC Volendam weer flink van zich horen. Dit kwam uiteindelijk tot uiting in de tweede Volendamse goal. Kaars profiteerde van balverlies bij Heracles, tufte op snelheid langs de defensie en verschalkte met een punter keeper Koen Bucker.

Het betekende de winnende treffer voor FC Volendam. Het team van Wim Jonk boekte daarme zijn derde oefenzege in evenzoveel wedstrijden. Komende zaterdag neemt Het Andere Oranje het op tegen VV Noordwijk. De wedstrijd op Sportpark Duinwetering begint om 14.30 uur.

Scoreverloop:
34' - Zakaria El Azzouzi (1 - 0)
53' - Adrian Szöke (1 - 1)
83' - Martijn Kaars (2 - 1)

Opstelling FC Volendam 1e helft:
Nordin Bakker; Mohamed Betti, Marco Tol, Mike Eerdhuijzen, Gijs Smal; Kevin Visser, Joey Veerman, Jari Vlak; Nick Doodeman, Zakaria El Azzouzi, Derry John Murkin.

Opstelling FC Volendam 2e helft:
Nordin Bakker; Brian Plat, Marco Tol (71' Mohamed Betti), Mike Eerdhuijzen (71' Gijs Smal), Darryl Baly; Kevin Visser (62' Gerry Vlak), Joey Veerman (62' Alex Plat), Jari Vlak ('62 Nick Runderkamp); Nick Doodeman ('62 Cas Peters), Zakaria El Azzouzi (71' Derry John Murkin), Martijn Kaars.

Opstelling Heracles Almelo 1e helft:
Michael Brouwer; Lennart Czyborra, Robin Pröpper, Dario van den Buijs, Maximilian Rossmann, Navajo Bakboord; Alexander Merkel, Mohammed Osman, Dabney Dos Santos; Joey Konings, Sylvester van der Water.

Opstelling Heracles Almelo 2e helft:
Koen Bucker, Tim Breukers, Stephen Sama, Mats Knoester, Jeff Hardeveld, Niels Leemhuis, Orestis Kiomourtzoglou, Teun Bijleveld, Mauro Junior, Adrian Szöke, Kristoffer Peterson (80' Reuven Niemeijer).

Foto's Fred Rotgans (klik hier voor meer >>>)