Bram van Driel voor één seizoen verhuurd aan U.S. Lecce

• dinsdag, 27 aug 2024

FC Volendam, Bram van Driel en U.S. Lecce hebben een overeenstemming bereikt over verhuur van de speler aan de Italiaanse club. De middenvelder komt tot het einde van het seizoen uit voor de huidige hekkensluiter van de Serie A, waar hij gaat spelen voor U.S. Lecce Primavera, het tweede elftal van de club. Van Driel (19) tekende dit jaar zijn eerste contract bij FC Volendam en ligt vast tot medio 2026. Er is een optie tot koop opgenomen in de deal.

Van Driel speelt sinds de zomer van 2023 bij FC Volendam, nadat hij transfervrij overkwam vanuit de jeugd van FC Utrecht. Eerder speelde hij ook in de opleiding van Ajax. De middenvelder zat veelal op de bank bij het eerste, maar maakte ook regelmatig minuten voor Jong FC Volendam. In de hoofdmacht kwam hij tot negen duels, waarvan één in de TOTO KNVB Beker. Zijn debuut maakte hij op 29 oktober 2023, in het met 3 – 1 gewonnen thuisduel tegen Excelsior. Voor Jong FC Volendam speelde Van Driel twaalf wedstrijden.

Tekst & foto's: FC Volendam