Grote belangstelling voor informatieavond participatiefonds

• zaterdag, 11 mei 2019

De aftrap van het participatiefonds van FC Volendam afgelopen vrijdag in art Hotel Spaander was een groot succes. De belangstelling voor de sportieve en zakelijke plannen van de club was bijzonder groot. Met trots maakte directeur externe betrekkingen Keje Molenaar nog voordat hij van wal stak over de details van het participatiefonds bekend dat er reeds één miljoen euro aan investeringen is opgehaald.

De nieuwe trainer Wim Jonk en technisch directeur Jasper van Leeuwen gaven in een vurig en transparant betoog een inkijk in de sportieve plannen van FC Volendam voor de komende jaren. Om die plannen te bewerkstelligen richtte FC Volendam, naar successen van andere clubs, een participatiefonds op. Deze gelden worden voor 100% besteed aan de selectie. Molenaar belichtte daarna de ins en outs van het fonds, dat loopt van 1 juli 2019 t/m 30 juni 2022 (3 jaar, exclusief een uitloopperiode van één jaar) en waarbij 60% van de netto transferopbrengst terugvloeit naar de deelnemers van het participatiefonds. De overige 40% van de opbrengst is bestemd voor FC Volendam.

Alle informatie over het fonds is te vinden op www.fcvolendam.nl/fonds. Hier is ook de digitale participatieovereenkomst te downloaden om deel te nemen aan het participatiefonds. Ook de presentatie van gisteren over het participatiefonds is hier nogmaals in te kijken.