Leerzame trip O13, O14 en O15 naar Denemarken

• donderdag, 09 mei 2019

Vorige week togen de onder 13, onder 14 en onder 15 voor een vijfdaagse trip naar Denemarken. De drie teams vertrokken op zaterdagochtend in alle vroegte met de bus richting Aalborg, om daar drie trainingen en twee wedstrijden af te werken. Een zware trip voor zowel spelers als trainers waarbij de verschillende facetten van het leven als een topsporter aan bod kwamen.

De totale groep van 60 personen arriveerde zaterdag in de avond in de accommodatie waar de gastheer die door de Deense profclub Aalborg BK was geregeld het diner al had voorbereid. Het programma vervolgde zich zondag met twee trainingen: een in de ochtend en een in de namiddag. Op maandag stond er in de ochtend een stadiontour op het programma waarna de teams afzonderlijk de stad konden verkennen. ’s Avonds mochten alle drie de ploegen aantreden. Onder 13 en onder 15 speelden tegen een team van het tweede niveau, en onder 14 mocht aantreden tegen een ploeg van het hoogste Deense niveau. Op dinsdag werd de dag na het ontbijt afgetrapt met een hersteltraining, waarna aan het eind van de middag drie wedstrijden tegen Aalborg BK O13, O14 en O15 op het programma stonden. Als toetje werd met de hele groep nog de wedstrijd Tottenham – Ajax bekeken op het complex van Aalborg, waarna op woensdag de ploegen weer huiswaarts keerden.

Uitslagen maandag:
Bangsbo O13 - FC Volendam O13: 1 - 8