Brands: “We wisten dat onze kansen zouden komen”

• vrijdag, 13 feb 2015

Door: Jessica Westdijk

Wedstrijden in het KRAS stadion eindigen zelden in 0-0, toch leek het daar vrijdagavond lang op. Pas in de 84e minuut kwam FC Volendam op voorsprong dankzij Brandley Kuwas, vlak voor tijd maakte Kevin Brands er nog 2-0 van. FC Volendam had het lange tijd erg moeilijk met het verdedigende spel van RKC Waalwijk: “We wisten dat ze verdedigend zouden spelen, maar dit was wel heel extreem. Twee rijen dik stonden er verdedigers”, aldus Brands na afloop van de wedstrijd. “Maar het is logisch dat ze zo speelden, na twee ruime nederlagen en de komst van een nieuwe trainer”, vervolgt de middenvelder.

In de rust werd duidelijk dat het tempo bij FC Volendam omhoog moest, al zorgde dat in de tweede helft nauwelijks voor meer kansen: “Toch wisten we dat onze kans wel zou komen, wij krijgen elke wedstrijd kansen. Alleen vandaag duurde het wat langer dan normaal”, geeft Brands toe. De nummer tien besefte ook dat FC Volendam hard toe was aan deze overwinning, na drie wedstrijden op rij puntverlies: “Roda JC uit kun je verliezen, maar tegen Jong Ajax hadden we het vorige week niet weg mogen geven. Dus het is lekker dat we nu eindelijk weer een keer de drie punten in eigen huis houden.”

Met inmiddels vijftien goals in de Jupiler League is Brands van grote waarde geworden voor FC Volendam. De huurling van Willem II heeft een aflopend contract bij de Tilburgers, maar over zijn toekomst durft hij zich nog niet uit te spreken: “Het seizoen is nog volop bezig en de play-offs halen is nu gewoon het doel. Daarna zien we wel weer verder, we hebben het nog niet over mijn toekomst gehad.”