Corona Q&A Estafette: Abovo Media

  • vrijdag, 01 mei 2020
  • Leestijd: 4 minuten
  • Bron: FC Volendam

Meerdere keren per week neemt FC Volendam contact op met partners en sponsors. Niet alleen om te vragen hoe het met hen en het personeel gaat, maar ook welke inspirerende ideeën er bedacht zijn om sterk door de coronasituatie te komen. Die kennis deelt FC Volendam graag met de betrokkenen. De geïnterviewde geeft het stokje vervolgens door aan een andere partner van FC Volendam. Zo ontstaat de FC Volendam corona Q&A estafette. In deze editie Kees Verbeek namens Abovo Media.

Hoe gaat het met jou en de werknemers van Abovo?

Naar omstandigheden gaat het goed. We hebben wel een aantal coronagevallen gehad, maar deze werknemers zijn gelukkig weer hersteld.

 

Heeft Abovo noodzakelijke maatregelen moeten treffen om zich te wapenen tegen de coronasituatie?

Na de persconferentie van 15 maart, hebben we besloten dat iedereen vanuit huis moet werken. Veel van onze klanten hebben het natuurlijk ook lastig of zijn zelfs verplicht gesloten, dus dat merken we wel. Alle niet noodzakelijke kosten hebben we gelijk weggestreept.

 

Hoe zorgt Abovo ervoor dat ondanks (of juist dankzij!) de situatie alles draaiende blijft?

Vanuit huis werken en overleggen met collega’s vergt een andere aanpak. Gelukkig werkten we al met Slack, dat is een soort WhatsApp voor bedrijven. We kunnen onze mensen in die app in subgroepen plaatsen waardoor zij in direct contact met elkaar staan. Verder is het ook makkelijk om te videobellen.

 

Welke creatieve ideeën en initiatieven zijn hieruit ontstaan?

We proberen onze medewerkers gemotiveerd te houden. Dit doen we onder andere door regelmatig updates te sturen vanuit de directie. Ook sturen we de werknemers om de twee weken een pakket met verschillende leuke items. De eerste week hadden we bijvoorbeeld een borrelpakket waarop we digitaal met z’n allen geproost hebben. Zo proberen we zoveel als mogelijk in contact te blijven met de medewerkers. Commercieel gezien hebben we voor onze klanten een Reset-pakket ontwikkeld. Hiermee zorgen we ervoor dat zij er klaar voor zijn op het moment dat alles weer op gang komt.

 

Wat zijn de vooruitzichten voor het bedrijf ervan uitgaande dat de huidige maatregelen nog even van kracht blijven?

Die zijn net als voor ieder bedrijf uitdagend, maar we zijn een gezond bedrijf. We zijn goed op de hoogte van alle ins en outs en weten wanneer we moeten schakelen. We hopen natuurlijk dat alles snel weer gaat draaien en dat onze klanten het werk weer oppakken of in sommige gevallen zelfs weer open mogen gaan.

 

Wat zou jouw gouden tip(s) zijn om als bedrijf door deze tijd te komen?

Probeer niet in paniek te raken en kijk naar de lange termijn. Geef je klanten maximale aandacht en help ze waar je kan. Informeer je medewerkers regelmatig. En voor bedrijven zoals Abovo waar de mensen thuis werken, geef deze medewerkers de ruimte. Dat moet wel omdat ze bijvoorbeeld kinderen hebben die ook thuis zijn.

 

Aan welk bedrijf uit het FC Volendam-netwerk geef jij het estafettestokje door?

Aan BMW Dusseldorp, zou ik het stokje willen doorgeven. We doen al jaren zaken met elkaar en ik ben benieuwd hoe de autobranche zich weet te redden in deze situatie.