FC Volendam versterkt zich met Noah Fadiga

• woensdag, 31 jul 2019

Noah Fadiga speelt het komende seizoen voor FC Volendam. De negentienjarige Belg wordt gehuurd van Club Brugge, waar hij een doorlopend contract heeft. De komst van Fadiga is de eerste uitkomst van de samenwerking met Club Brugge, die mede door de Vlaamse Alliantie Volendam tot stand is gekomen. De Vlamingen deden onlangs een forse bijdrage aan het spelersparticipatiefonds van FC Volendam. Fadiga kan op meerdere posities aan de rechterkant spelen en is direct inzetbaar voor trainer Wim Jonk.

Noah: “Ik ben zeer blij om een jaar bij deze mooie club te mogen spelen onder een zeer goede staf. Samen met de ploeg en staf hoop ik een heel mooi seizoen te beleven en zo hoog mogelijk te eindigen. De verwachting is veel ervaring op te doen, mijn steentje bij te dragen aan de club en daarmee ook mezelf te ontwikkelen om zo een betere speler te worden.”

Technisch directeur Jasper van Leeuwen over de versterking: "Noah is een talentvolle speler, een echte atleet die wat later is gaan groeien en waar nog veel rek in zit. Hij heeft lang als buitenspeler gespeeld, dus hij is creatief en denkt van nature aanvallend. Het laatste jaar is hij als opkomende rechtsback gaan spelen, mede daarom kan hij echt iets toevoegen aan onze aanvallende speelwijze. Wij zijn blij dat we hem toe kunnen voegen aan het team en zullen hem helpen in zijn ontwikkeling, zodat Club Brugge over een jaar ook weer over een betere speler kan beschikken."