Joey Veerman vertrekt naar SC Heerenveen

• vrijdag, 30 aug 2019

FC Volendam en SC Heerenveen zijn vandaag tot overeenstemming gekomen over de overgang van Joey Veerman. De twintigjarige middenvelder vertrekt per direct naar de Friezen.

Volendammer Veerman, afkomstig uit de eigen jeugdopleiding, kwam in totaal tot 73 wedstrijden voor FC Volendam in de Keuken Kampioen Divisie. Hierin was hij twaalfmaal trefzeker en kwamen er tien assists van zijn voet. FC Volendam wil Joey Veerman bedanken voor zijn inzet voor de club en wenst hem heel veel succes in het verdere verloop van zijn carrière.

“Ik heb 15 mooie jaren gehad bij Volendam, met verschillende trainers”, stelt Veerman. “Wim Jonk is een geweldige trainer en aan de ene kant is het jammer dat je niet zo lang hebt kunnen samenwerken. Maar aan de andere kant is dit een hele mooie stap voor mij. Ik wil iedereen binnen de club bedanken en veel succes wensen”.

Technisch directeur Jasper van Leeuwen licht toe: “Een vertrek van een duidelijke sterkhouder als Joey geeft altijd dubbele gevoelens. Hij is een kind van de club en een speler met speciale kwaliteiten, dus we zullen hem zeker gaan missen. Het is geen geheim dat wij Joey het liefst nog een jaar bij FC Volendam hadden willen doorontwikkelen, maar voor Joey is dit een mooie stap die nu al komt en die is hem gegund. Bovendien is het een compliment naar de club, en de jeugdopleiding in het bijzonder, dat er weer een zelfopgeleide speler dit traject bewandelt. We zullen met bijzondere interesse zijn verdere ontwikkeling volgen.”