In Memoriam: Hans Jonk (de Kip)

• vrijdag, 09 aug 2024
  • Leestijd: 1 minuut

Op 76-jarige leeftijd is oud-speler van FC Volendam Hans Jonk (de Kip) overleden. Hans speelde 106 wedstrijden in het eerste elftal en maakte onderdeel uit van de succesvolle A-juniorenlichting die in 1964 en 1965 de finale om het Nederlands kampioenschap haalde.

Hans is één van de voetballers uit de familie 'de kippen'. Hij is een zoon van 'Trijn de Kip', een zus van de voetballende broers Thoom, Evert, Hein en Klaas Smit (de Kip). Hans is een broer van Jan Jonk (de Kip). Oud-verdediger Hans werd vanaf het seizoen 1970/71 vaste basisspeler van FC Volendam, nadat hij vijf jaar daarvoor onderdeel uitmaakte van de succesvolle A-juniorenlichting die twee keer de finale om het Nederlands Kampioenschap speelde. In 1965 werd deze finale ook gewonnen. Hans kwam tot 95 competitiewedstrijden voor FC Volendam. Na 1974 speelde Hans bij de zaterdag amateurs. Daarmee werd hij in 1977 kampioen in de Tweede Klasse en werd ook de beker gewonnen.

FC Volendam wenst familie en nabestaanden van Hans veel kracht toe in deze moeilijke tijd.