Jupiler League introduceert BlaasBOB Competitie

• vrijdag, 19 feb 2010

Op 19 februari gaat de BlaasBob-competitie van start in de Jupiler League. Tot het eind van het seizoen wordt wekelijks de BlaasBobgame gespeeld tijdens de rust van de Match of the Week. Met dit initiatief vragen Jupiler, Coöperatie Eerste Divisie en het Ministerie van Verkeer en Waterstaat aandacht voor het feit dat alcohol en verkeer niet samengaan: zorg ook bij het bezoek van een wedstrijd in de Jupiler League voor een Bob als je een glaasje wilt drinken. De ‘aftrap’ van de BlaasBob-competitie wordt verricht door Peter de Wolf, directeur van de Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (STIVA).

Succesvol
De BlaasBobgame is een ludiek spel in het kader van de succesvolle BoB-campagne van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Doel van deze meerjarige voorlichtingscampagne is het tegengaan van rijden onder invloed. Het rijden onder invloed in Nederland neemt ook daadwerkelijk gestaag af, zo steeg het percentage nuchtere bestuurders van 90,2 % tot 93,2% in de periode 2000 – 2008 (Bron: Thuiskomen in 2008).

Blaas-Bob-Competitie
Bij de BlaasBobgame spelen twee teams van drie personen –uiteraard met Bob’s- tegen elkaar en proberen met accublazers een bal bij elkaar in het doel te spelen. “Door het spel tijdens de rust bij de Match of the Week in de Jupiler League in te zetten wordt de Bob-boodschap wekelijks onder duizenden personen binnen de doelgroep verspreid”, zegt Patrick Brand, directeur Coöperatie Eerste Divisie. “Op deze manier nemen de Jupiler League, haar clubs en onze naamgevende sponsor Jupiler hun maatschappelijke verantwoordelijkheid om de bezoekers aan de wedstrijd te vragen niet te drinken als men nog achter het stuur moet. Bovendien sluit de BlaasBobgame uitstekend aan bij het thema voetbal en biedt deze naast de serieuze ondertoon ook een stuk entertainment voor toeschouwers en deelnemers. En die deelnemers kunnen er ook nog leuke prijzen mee winnen !”

Verantwoord
Remco Boerefijn, commercieel directeur van bierproducent AB InBev in Nederland: “Jupiler is het snelstgroeiende pilsmerk in Nederland en daar zijn we erg trots op. Maar we willen wel dat mensen op een verantwoorde manier van onze bieren genieten. Ook wij zijn niet gebaat bij de gevolgen van overmatige consumptie en het rijden onder invloed, omdat dat niet alleen onze consumenten in gevaar kan brengen, maar ook schade toebrengt aan het imago van bier. Daarom vinden wij het belangrijk om samen met het Ministerie van Verkeer en Waterstaat en de Coöperatie Eerste Divisie ook via de Jupiler League deze boodschap bij onze consumenten op het hart te drukken.”

De eerste editie van de BlaasBobgame in de Jupiler League wordt gespeeld in ‘s-Hertogenbosch tijdens de rust van de Match of the Week op 19 februari, FC Den Bosch – De Graafschap.