Kuwas: “Hadden Jong Ajax harder aan moeten pakken”

• maandag, 09 feb 2015

Brandley Kuwas scoorde gisteren weliswaar twee goals, ook hij kon niet tevreden zijn met het vertoonde spel en het behaalde resultaat. FC Volendam ging in de slotfase ten onder tegen Jong Ajax: 3-4. Al na 25 minuten keek FC Volendam tegen een 2-0 achterstand aan: “We liepen te veel met onze man mee. Op een gegeven moment moet je dat loslaten, door elkaar te helpen en elkaars man op te pakken. Dat deden we niet en dat is gewoon jammer, andere woorden heb ik er niet voor”, aldus Kuwas na afloop van de wedstrijd.

Daarna knokte FC Volendam zich terug, door vlak voor rust drie doelpunten binnen vijf minuten te maken. Kuwas maakte er twee: “In die fase van de wedstrijd hebben we hard geknokt als team. Het ging de goede kant op, dus dat gaf een lekker gevoel.” Toch gingen de Volendammers niet met een voorsprong de rust in, want vlak daarvoor kreeg Jong Ajax nog een penalty, volgens Kuwas onterecht: “Gijs (Luirink, red.) stapt in en zijn man gaat naar binnen en zoekt hem op.”

Na een doelpuntrijke eerste helft, werd er in de tweede helft nog maar één keer gescoord. Het was Jong Ajax dat drie minuten voor tijd opnieuw de voorsprong pakte en er met de overwinning vandoor ging. FC Volendam gaf daarmee niet voor het eerst de zege in de slotfase weg: “We hebben er inmiddels patent op dat we het in thuiswedstrijden zo weggeven”, beaamde ook Kuwas. “We hadden die jonge jongens wat harder aan moeten pakken en in het begin misschien een paar tikken moeten geven, zodat ze ook weten wie ze tegenover zich hebben”, gaat hij verder.

Veel tijd om zich te herpakken heeft het andere oranje niet, want maandag staat alweer de belangrijke uitwedstrijd tegen Roda JC op het programma: “Die wedstrijd moeten we winnen om nog een rol te spelen in de periodetitel”, besluit de vleugelaanvaller.