Nou breekt m’n uster (Volendams voor klomp)

• vrijdag, 22 jan 2010
  • Leestijd: 1 minuut

De aanklager betaald voetbal heeft de zaak tegen ADO Den Haag in verband met het tijdelijk stilleggen van de wedstrijd tegen PSV geseponeerd. Het duel op 8 november jl. werd tijdelijk stilgelegd na spreekkoren aan het adres van arbiter Luinge. De club krijgt geen boete of andere straf. ADO heeft van het begin af aan gezegd dat sprake was van een incident. Ook de KNVB ziet kennelijk in dat ADO op de goede weg is.

Hoe zat het ook alweer met onze ervaring bij Omniworld?

Onze speler werd tijdens de wedstrijd uitgescholden door een stelletje ‘halve zolen’ en na afloop op weg naar de bus werden onze spelers opnieuw verbaal onder vuur genomen. Een reactie hierop van een van onze spelers leidde prompt niet alleen tot een schorsing, maar de sportiefste club van Nederland werd bovendien getrakteerd op een boete van € 5.000. Omniworld ging naar aanleiding hiervan net als ADO Den Haag vrij uit!
Een Oudhollands spreekwoord zegt echter ‘eerlijkheid duurt het langst’.