Podobrace nieuwe hoofdsponsor van Jong FC Volendam

  • donderdag, 23 dec 2021
  • Leestijd: 4 minuten
  • Bron: FC Volendam

Net voor de winterstop heeft FC Volendam het shirt van Jong FC Volendam mogen upgraden. Het Volendamse bedrijf Podobrace wordt de nieuwe hoofdsponsor van het beloftenteam. Eigenaar Bill Duin is heel blij met deze samenwerking. "Het is een stap in de goede richting."

Waarom? "Mijn opa’s, aan allebei de kanten, zijn in het verleden beide voorzitter geweest van FC Volendam en hadden zelfs allebei een eigen tribune in het stadion. Het is er dan ook eigenlijk met de paplepel ingegoten en het zit in ons bloed," begint Duin lachend. Zijn liefde voor lokale initiatieven en vrijwilligers houdt dan ook niet op bij FC Volendam. Duin heeft namelijk ook een hart voor andere sporten. Zo is hij ook één van de hoofdsponsors van RKAV Volendam en Voetbal Volendam, draagt hij zijn steentje bij aan de Volendamse zaalvoetbaltak ZVV en is één van de hoofdsponsors van HV KRAS/Volendam. “Wat wij eigenlijk met zo'n klein dorp doen qua sport, muziek en ondernemerschap is echt geweldig en ik ben dan ook altijd ongelooflijk trots geweest op dat ik een Volendammer ben. Ik geloof er dan ook heilig in dat als we allemaal elkaar steunen en samen iets teruggeven, dat we écht iets groot kunnen neerzetten in Nederland en Europa, ook voor de volgende generaties.”

Daarnaast heeft Duin een zwak voor mensen die alles doen vanuit hun hart. “Ik vind het altijd zo mooi, al die vrijwilligers op de verenigingen die daar elke dag weer staan, belangeloos en alles vanuit het hart, dat is toch prachtig. Ik heb daar gewoon een ongelooflijk zwak voor. En om hun en al deze sporten te steunen en te behouden helpen we als familie dan ook maar al te graag, want juist in deze tijd van onzekerheid en lege zalen en tribunes, dan moeten we er voor elkaar zijn, want samen kunnen we alles."

'Mijn droom'

“Een van mijn dromen is dan ook om ooit hoofdsponsor van FC Volendam te worden", vervolgt Duin. "En dan niet alleen met Podobrace op de borst, maar ook dan misschien met ons merk 'Gladiator' als kledingmerk. Dan is het cirkeltje rond. En zouden m'n opa's trots zijn dat hun kleinzoons in hun voetsporen verder gaan.”

Het sponsorschap met Jong FC Volendam past dan ook goed in wat Duin met zijn bedrijven voor ogen heeft. "We doen sowieso erg veel met jongeren, zo hebben we het kinderkleding merk ‘Become' en voor volwassenen dan het merk 'Gladiator’, waarin we je eigenlijk begeleiden in je droom om van klein jongetje dat speelt in de modder door te groeien naar de Gladiator die schuilt in jezelf. Daarbij hebben we ook de 'Gladiator Foundation' opgericht. Deze foundation is opgericht om ook kansarme kinderen te helpen in het naleven van hun dromen. Dit sponsorschap past dan ook erg in onze visie voor de toekomst en is weer een stap in de goede richting van m'n droom.”

Wij-gevoel

Duin is verder ook erg enthousiast over de ontwikkelingen bij FC Volendam. “De club vind ik prachtig en heb altijd al een oranje hart gehad, vooral ook voor de supporters, is toch prachtig om bijvoorbeeld de jongens van de hekside zo te zien en de ongelofelijke clubliefde dat ze al jaren voor de club hebben..Er is onder andere door hun echt weer leven in het Volendamse voetbal en dat moeten we koesteren. Er is weer een wij-gevoel. We doen het samen; de club, supporters en de spelers. Bij iedereen is er vertrouwen en het gevoel dat we het kunnen en dat begint allemaal vanuit je hart en een droom om samen iets neer te zetten. Ik zeg dan ook altijd: Dream big. Want dromen mag niet: dromen moet. Samen kunnen we deze club naar iets groots tillen. Ik ben in ieder geval erg trots dat ik hierin, al is het maar een klein beetje, m'n steentje mag bijdragen. Hopelijk zullen we samen, voor nu en in de toekomst, nog heel mooie dingen doen waar we als dorp trots ontzettend op mogen zijn, want dat is simpelweg het mooiste wat er is“, besluit Duin zijn interview.