Reactie van Brandley Kuwas

• zaterdag, 17 jan 2015

Kuwas: “We hebben te weinig gevoetbald in de tweede helft”

Brandley Kuwas scoorde voor het eerst sinds de wedstrijd tegen Sparta Rotterdam (29 augustus) weer, maar hield na afloop toch een slecht gevoel over aan de wedstrijd tegen FC Oss: “Als we gewoon snel de 3-1 maken kunnen we het uitspelen. We staan met 2-1 voor en moeten dan gewoon meer voetballen. Dat hebben we niet gedaan, we speelden veel te veel lange ballen.”

De aanvaller was zelf bij beide goals van FC Volendam betrokken: hij kreeg een penalty mee en maakte zelf de 2-1. “Ik wilde mijn voet tegen de bal zetten na die voorzet van Ludcinio, maar ik werd onderuit gehaald. Kevin schiet daarna die penalty prima binnen.” Vlak voor rust scoorde Kuwas zelf ook: “Henk maakte een mooie actie en ik kon de bal daarna over de keeper stiften. Voor mij is het wel lekker om na zo lang weer te scoren, maar nu baal ik vooral dat we twee punten hebben laten liggen.”

FC Volendam wist dus niet te profiteren van het puntverlies van NEC en Roda JC, niet voor het eerst dit seizoen: “Maar dat heeft niks te maken met druk. We speelden gewoon niet goed in de tweede helft, volgende week tegen FC Den Bosch moeten we er weer gewoon staan en dit snel vergeten.

Jessica Westdijk