Rob Witschge laatste gast van dit jaar gast in LOVE Sport Extra!

• dinsdag, 29 dec 2009

Ex-international Rob Witsche is woensdag 30 december om 18.00 uur de laatste hoofdgast van dit jaar in het LOVE-sportprogramma LOVE Sport Extra!

Rob Witsche komt als speler ondermeer uit voor Ajax, Feyenoord, AS Saint-Étienne, FC Utrecht en het Nederlands elftal. Witsche speelt 30 interlands voor oranje, waarin hij 3 keer scoort. Hij speelt normaliter linksbuiten of linkshalf. In 1999 zet hij een punt achter zijn carrière en begint hij een carrière als trainer.

In mei 2000 slaagt Witsche voor het diploma Trainer Coach I. In het Seizoen 2001-2002 is hij assistent trainer bij HFC Haarlem. In 2004 wordt hij assistent-bondscoach van het Nederlands elftal. Samen met John van ‘t Schip assisteert hij bondscoach Marco van Basten. Daarna is Witsche, samen met John van ‘t Schip, assistent-trainer bij Ajax, wederom onder hoofdtrainer Marco van Basten.

Als Van Basten ontslag neemt weet Ajax niet wat het met Witsche aanmoet. Ze kunnen hem niet meer gebruiken als assistent. Witsche weigert een baan als scout en wordt vervolgens ingezet bij satellietclub Haarlem waar hij de noodleidende club moet gaan doorlichten.

Om 18.30 uur ‘BELLEN MET… René van der Gijp!

LOVE Sport Extra, woensdagavond tussen 18.00 uur en 19.00 uur op LOVE-Radio! Presentatie Jack Mühren en Ed Guyt.LOVE-Radio: FM 106.6, kabel 89.0, TV-kanaal 12+, Internet Livestream: www.rtvlove.nl