Vacature: Jeugdscouting

• donderdag, 15 aug 2024

Op het gebied van regionale scouting wil FC Volendam graag vervolgstappen maken en groeien naar een toonaangevende club op het gebied van (jeugd)scouting. Onze jeugdopleiding heeft al jarenlang de reputatie spelers klaar te stomen voor de top van Nederland, met als recente voorbeelden Joey Veerman en Micky van de Ven, die actief waren op het EK van 2024.

Denk jij als aanstormend scouting talent, voetbaltalent te kunnen herkennen? Dan ben jij de aspirant-scout die we zoeken om de scouting van FC Volendam te kunnen versterken.

Ons gezamenlijke doel: het oranje hart van zoveel mogelijk supporters sneller laten kloppen.

Heb je er altijd van gedroomd om betrokken te zijn bij een betaald voetbalorganisatie? Grijp dan nu je kans en reageer op onze vacature vrijwillige scouting jeugd en betaald voetbal. Je wordt intern opgeleid en zal stap voor stap aan de hand van ervaren scouts de fijne kneepjes van dit mooie vak gaan ervaren.

Tijdens de periode dat je bij ons werkzaam bent, ondersteun je de afdeling scouting. Je wordt onderdeel van het team dat wekelijks op het veld staat. Na het scouten maak je in je eigen SoccerLab account, onze database, een rapport van de spelers die je zijn opgevallen. Ook overleggen we periodiek in het Kras Stadion om de spelers die je zijn opgevallen in detail met je collega’s te bespreken.

Werkzaamheden

• Programma samenstellen: Je bent verantwoordelijk voor het samenstellen van je wekelijkse wedstrijdprogramma. Dit doe je in overleg met de coördinator scouting.
  • Rapportage: Je krijgt een eigen SoccerLab-account waarin je na afloop van je wedstrijdbezoek een gedetailleerde spelersanalyse kunt maken. Op die manier kunnen we in één oogopslag zien en terugvinden wat de bevindingen van de scouts zijn.
  • Samenwerking: Je werkt samen met andere scouts en de coördinator scouting om talentvolle spelers te identificeren en (op) te volgen. Op eigen initiatief kun je onderling overleg hebben met je collega scouts. Daarnaast hebben we periodieke overlegmomenten en krijg je interne scholing momenten bij FC Volendam.
  • Netwerken: Het hebben van een netwerk, het onderhouden en uitbreiden ervan is zeer belangrijk om je te helpen om talenten tijdig in kaart te krijgen. Onderhoud en breid je netwerk in de voetbalwereld uit, inclusief contacten met lokale clubs, trainers, en andere scouts om informatie, tips en leads te verkrijgen over talentvolle spelers.

Welk aanstormend talent zoeken wij?

• Je bent leergierig en een volhouder.
  • Je hebt een grote liefde voor (jeugd)voetbal en idealiter FC Volendam
  • Je bent proactief en niet bang om op mensen af te stappen, bijvoorbeeld om een opstelling te vragen in de bestuurskamer.
  • Je bent creatief, zelfstandig en inventief.
  • Je bent in het bezit van eigen vervoer.

Wat wij bieden

• Een unieke mogelijkheid om ervaring op te doen als scout binnen de dynamische omgeving van een betaald voetbalorganisatie.
  • De mogelijkheid om binnen FC Volendam intern opgeleid te worden als scout.
  • Kans om je binnen Volendam te ontwikkelen tot fulltime scout.
  • Een vrijwilligersvergoeding die past bij de taken en verantwoordelijkheden van een vrijwillig (jeugd)scout.
  • Een seizoenkaart van FC Volendam.

Wil jij deel uitmaken van de (jeugd)scouting van FC Volendam? Mail dan een korte motivatie en CV naar jason.cyrus@fcvolendam.org.