Voorbeschouwing FC Emmen - FC Volendam

• vrijdag, 04 dec 2009

Na twee wedstrijden, waarin FC Volendam zichzelf had kunnen belonen en de opgaande lijn vast te pakken, staat nu de uitwedstrijd tegen FC Emmen op de rol. Uit bij RBC Roosendaal liet Volendam zich van de winst beroven en thuis teen De Graafschap had er meer in gezeten dan een 0-1 nederlaag. Deze gegevens maken duidelijk, dat de wedstrijd in en tegen Emmen een zekere druk op de spelers legt. het voetbal dat Volendam laat zien, is bepaald niet slecht, maar het benutten van de soms zeer fraaie kansen laat veel te wensen over. En als er dan achterin toch iets misgaat, is de koers weer gelopen.

De laatste herinnering aan een overwinning is alweer weken geleden. Drie keer op rij was er de volle winst, tegen FC Oss, FC Haarlem en FC Emmen. Met name de overwinning tegen Emmen sprak boekdelen. Niet omdat Volendam negentig minuten lang heer en meester was, maar in de twee fasen, waarin uitstekend voetbal gespeeld werd, wist Volendam beide keren drie keer te scoren. Daartussen zat een periode, waarin Emmen liet zien ook uit het goede hout gesneden te zijn. Volendam hield de nul en deed zichzelf goed. Na die pittige nederlaag heeft Emmen zich uitstekend hersteld. Met name de wedstrijd tegen Excelsior zal de Drenthen goed gedaan hebben.

FC Volendam mag zich dus gewaarschuwd heten. Het Emmen van twee maanden geleden staat er niet meer. De mannen hebben de opmars ingezet en zullen Volendam een warm welkom bereiden. Daar staat tegenover, dat Volendam heel langzaam weer compleet wordt. Nog even en de blessures en schorsingen zijn achter de rug. De ploeg heeft er van geleerd. Het speelt steeds vaker het eigen spel. In Emmen kan getoond worden, wat dat waard is.