Voorbeschouwing FC Volendam - Achilles '29

• vrijdag, 13 mrt 2015

Twee teams uit “het Rijk van Nijmegen” staan dit weekend op het programma voor FC Volendam. Maandagavond koerst de oranje spelersbus af op stadion de Goffert in Nijmegen als koploper NEC de tegenstander is. Eerst is Achilles ’29 uit Groesbeek vrijdagavond de opponent. Zij reizen af naar ons KRAS Stadion in Volendam.

Aangepast
Achilles ’29 heeft zich in ruim anderhalf seizoen prima aangepast aan het voetbal in de Jupiler League. Dat blijkt wel gezien zestiende plaats de stand op de ranglijst. Gerenommeerde namen als MVV, Helmond Sport, Fortuna Sittard en RKC laten de Groesbekers onder zich. En dat is een prestatie van formaat die gerust op het conto van trainer François Gesthuizen kan worden geschreven. FC Den Bosch was afgelopen zondag het volgende slachtoffer: zij gingen met 2-1 onderuit op sportpark de Heikant. Thijs Hendriks is de grote man aan Achilles’ zijde. Meer dan een derde van de doelpuntenproductie staan op naam van de dertigjarige nummer 10: dertien van de zevenendertig goals.

Jupiler Play-Offs
FC Volendam staat dit seizoen stevig in de subtop van de Jupiler League. Het is zonde dat zes minuten van onachtzaamheid in Eindhoven afgelopen zaterdag de 0-1 voorsprong deden verdwijnen. Naaste concurrenten FC Emmen en FC Oss volgen op vier punten van de equipe van Hans de Koning op respectievelijk plaats vijf en zes. Plaatsing bij de eerste vijf zou een ronde schelen in de play offs. De Koning kan vrijdag over een nagenoeg fitte selectie beschikken. Alleen Raoul Esseboom is nog niet inzetbaar. Eerder dit seizoen kwam FC Volendam in Groesbeek binnen no time op een 0-4 voorsprong. Achilles ’29 kwam nog terug tot 2-4, maar de drie punten gingen mee terug naar Volendam. Drie punten zouden ook nu erg welkom zijn.

Arbitrage
De 26-jarige Christiaan Bax is de scheidsrechter vrijdagavond. Langs de lijn zullen de heren Hoekstra en Honig hem assisteren. Kick off is om 20:00 uur. Via ons Twitter account @fcvolendam kunt u de wedstrijd weer live volgen. Hashtag van de wedstrijd is #volach. Zoals gezegd speelt FC Volendam maandagavond de uitwedstrijd tegen NEC. Vrijdag 20 maart komt Helmond Sport op bezoek. De ploeg van Volendammer Jack Tuyp maakt een tegenvallend seizoen door. Ook dan is de kick off om 20:00 uur.