Voorbeschouwing FC Volendam - Go Ahead Eagles

• vrijdag, 30 okt 2009

FC Volendam staat voor uitdaging

Na drie overwinningen tegen lager geplaatste clubs krijgt FC Volendam komende vrijdag Go Ahead Eagles op bezoek, dat derde op de ranglijst staat achter De Graafschap en Cambuur Leeuwarden. Een krachtproef voor het elftal van trainer Sturing, die door de spelers zelf als een uitdaging ervaren wordt. Hoe ver is de ploeg na de toch wel tegenvallende eerste wedstrijden? Het gat met de subtop lijkt dicht, al is een tiende plaats nog niet bepaald perspectiefrijk. FC Volendam wil graag de strijd om de prijzen aangaan met de huidige koplopers. Go Ahead Eagles is de eerste, die op Volendams pad komt, waarna er twee pittige uitwedstrijden tegen AGOVV Apeldoorn en MVV volgen.

Op een uitzondering na, in 2005, heeft Volendam een mooie reeks resultaten neergezet in de laatste jaren. Onder Stanley Menzo werd het 5-1. Het aardige is, dat alle doelpuntenmakers nog in de huidige basis spelen. Zij kennen het recept, waarmee resultaat gehaald kan worden. Jack Tuijp en Bernard Hofstede scoorden elk twee keer en Aaron Meijers maakte het kwintet vol. Cijfers om vol zelfvertrouwen aan de slag te gaan. De drie punten die te verdienen zijn zullen FC Volendam weer een stapje dichter bij de kopgroep brengen en kleur geven aan dit bijzondere seizoen.