Voorbeschouwing FC Volendam - RKC Waalwijk

• vrijdag, 13 feb 2015

FC Volendam ontvangt vrijdagavond de nummer laatst van de ranglijst van de Jupiler League. RKC Waalwijk is de tegenstander. Vorig jaar degradeerden de Waalwijkers uit de Ere Divisie en momenteel is men dus de rode lantaarn drager in de Jupiler League. Het kan hard gaan. Trainer Martin Koopman moest het seizoen starten met een vrijwel geheel nieuwe selectie. Liefst vierentwintig spelers vertrokken na de degradatie. Inmiddels, vierentwintig competitiewedstrijden verder, heeft Koopman er de afgelopen de week de brui aan gegeven. Vrijdag zal assistent Erwin van Breugel voor de groep staan. Hij zal een aantal sterkhouders niet op kunnen stellen: Imad Najah, Dylan de Braal, Ingo van Weert, Sandro Calabro en Jesse Wielinga zullen met blessures op de tribune moeten plaatsnemen.

FC Volendam kan juist weer een paar gezichten terug verwelkomen in de selectie. Ludcinio Marengo en Gijs Luirink zijn er weer bij nadat zij afgelopen maandag in Kerkrade nog ontbraken. Ook is Tom Overtoom weer wedstrijdfit. Afgelopen dinsdag maakte hij z’n rentree in Jong FC Volendam tijdens de 2-3 winst bij FC Utrecht en nu zit hij weer bij de eerste achttien. Goed nieuws dus voor Overtoom die maanden afwezig is geweest met een heupblessure. Momenteel zitten alleen Danny Tol en Raoul Esseboom nog in de lappenmand. In Waalwijk werd het eerder dit seizoen 1-3 voor FC Volendam.

De arbiter van dienst is de ervaren Ed Janssen. Langs de lijn wordt hij geassisteerd door de heren Strijker en Vandeursen. Aftrap is vrijdag de dertiende(…) om 20:00 uur in het KRAS Stadion. Je kunt de wedstrijd volgen via ons Twitter account @fcvolendam. Hashtag van de wedstrijd is #volrkc. Volgende week vrijdag wacht de derby in Velsen tegen Telstar. Ook dan is de aftrap om 20:00 uur.