Voorbeschouwing Roda JC - FC Volendam

• maandag, 09 feb 2015

Na het helaas met 3-4 verloren spektakelstuk tegen Jong Ajax wacht maandag alweer de volgende etappe op weg naar de eindstreep in de Jupiler League. Vijften etappes zijn er nog te gaan. De vierentwintigste etappe gaat naar Kerkrade, waar Roda JC de tegenstander is. Beide teams hebben wat bergetappes achter de rug, vol met pieken en dalen. Roda JC piekte afgelopen vrijdag door concurrent FC Eindhoven in eigen huis met 0-2 te verslaan. In de wedstrijden daarvoor waren er drie nederlagen in de competitie te noteren: zowel RKC Waalwijk, Fortuna Sittard als MVV versloegen de mannen van Rene Trost. Roda JC vinden we terug op de derde plek, met inmiddels twaalf punten achterstand op koploper NEC. Ook met FC Volendam gaat het momenteel op en af. Winst tegen Helmond Sport, werd gevolgd door een gelijkspel tegen FC Oss. Een overtuigende zege in Den Bosch werd gevolgd door een gelijkspel tegen Sparta. Afgelopen vrijdag was Jong Ajax in de eindsprint net iets te snel, toen vlak voor tijd de 3-4 werd binnengeschoten. FC Emmen ging Het Andere Oranje voorbij en staat nu vierde op de ranglijst. FC Volendam staat daar één plaatsje achter.

Metamorfoses
In het begin van dit seizoen liep Roda JC in ons KRAS Stadion tegen de eerste competitie nederlaag aan. FC Volendam was heer en meester en won volkomen terecht met 3-0. Het team dat trainer Hans de Koning destijds kon opstellen ziet er inmiddels heel wat anders uit. Tom Overtoom is al een tijd geblesseerd en Ludcinio Marengo is momenteel ook niet fit. Robert Mühren en Henk Veerman zijn inmiddels vertrokken en ook in de goal is er een wisseling van de wacht geweest. Maandag mist FC Volendam naast Ludcinio Marengo en Tom Overtoom ook Raoul Esseboom nog. Als alles goed gaat zal Tom Overtoom dinsdag bij Jong FC Volendam wellicht zijn eerste minuten weer gaan maken tegen Jong FC Utrecht. Positief nieuws dus. Bij Roda JC is Anco Jansen weer beschikbaar. Hij werd eerder zes wedstrijden geschorst vanwege vermeend spugen in de wedstrijd tegen MVV, maar Roda JC ging in beroep. Het elftal van Rene Trost heeft overigens ook een flinke metamorfose ondergaan. Ten opzichte van de wedstrijd eerder dit seizoen in Volendam gebruikte Roda JC vrijdag tegen FC Eindhoven liefst zeven andere spelers.

Arbitrage
Eric Braamhaar is maandagavond de arbiter van dienst. Langs de lijn wordt hij geassisteerd door de heren Brink en Hoksbergen. Kick off in het mooie Parkstad Limburg Stadion is om 20:00 uur. FOX Sports heeft besloten de wedstrijd live uit te zenden. Via ons Twitter account @fcvolendam kunt u de wedstrijd ook weer live volgen. Hashtag van de wedstrijd is #rodvol. Vrijdag staat de volgende wedstrijd alweer op het programma: RKC Waalwijk komt dan op bezoek. Ook dan wordt er om 20:00 uur afgetrapt.