'De Doppies' winnen eerste FC Volendam Voetbalquiz

• maandag, 19 dec 2011

Afgelopen zondag (18 december jl.) werd voor het eerst de FC Volendam Voetbalquiz georganiseerd. De quiz werd geleid door quizmaster en fanatiek FC Volendam supporter, John Steenbrink.

Met 11 teams werd er om 13.00 uur aangevangen in de Palingzaal. De teams bestonden uit drie personen en hadden per team een tafel tot hun beschikking. De quiz was als volgt opgebouwd: 5 ronden van 10 vragen. 30 vragen gerelateerd aan FC Volendam, 10 vragen met betrekking tot het nationale voetbal en 10 vragen over het internationale voetbal. In totaal dus 50 vragen. Na afloop van deze 5 ronden werden de finalisten bekend gemaakt. De punten behaald in de eerste 5 ronden werden meegenomen naar de finale waardoor er met een verschil werd gestart aan de finale.

{foto1}

Na 5 ronden bleken “De Doppies”, “MaVo” en “Team de Boer en Veerman” de 3 beste teams. Zij kregen nogmaals 15 vragen voorgeschoteld. Bij de finalevragen werd het niveau flink opgeschroefd, maar de teams wisten hier wel raad mee en gaven veelal goede antwoorden.

Nadat de jury zich had teruggetrokken om de antwoorden na te kijken kwamen zij terug met de eindstand. Hieruit bleek dat in de eindstand “De Doppies” hadden gewonnen en zich mochten kronen tot winnaars van de FC Volendam Voetbalquiz 2011. Uit handen van Wil Spanjer ontvingen ze een VIP-arrangement voor 3 personen voor een wedstrijd naar keuze met warm- en koud buffet en natuurlijk de “FC Volendam Voetbalquiz wisselbeker”.

{foto2}

Tweede werd “MaVo”. Voor deze klassering ontvingen zij 3 Eretribunekaarten voor een wedstrijd naar keuze. Derde werd “Team de Boer en Veerman”. Zij ontvingen 3 boeken van FC Volendam, “A Way Of Life”.

Naast de quizvragen waren er ook nog twee publieksvragen. De eerste werd samengesteld door Kees Mooijer. Hier werden allerlei oude foto’s van bekende Volendammers getoond en de deelnemers diende hier de goede naam onder in te vullen. Deze publieksvraag werd gewonnen door “MaVo”. Hierdoor gingen zij naar huis met entreebewijzen voor een oefenwedstrijd van Het Nederlands Elftal naar keuze.

{foto3}

De tweede publieksvraag werd gewonnen door “Fanatix”. Alle deelnemers kregen de clublogo’s van alle BVO’s in Nederland voorgeschoteld en dienden hier de naam van het stadion van desbetreffende club onder te vermelden. “Fanatix” ging door het winnen van deze vraag naar huis met 3 sjaals van FC Volendam.

Alle waardebonnen kunnen worden verzilverd bij de administratie van FC Volendam, onder de Eretribune.

{foto4}

Eindstand:
1.) De Doppies (114 punten)
2.) MaVo (108 punten)
3.) Team de Boer en Veerman (103 punten)

Exclusief finale:
4.) Team Ilpendam (60 punten)
5.) Alleen maar rijst (58 punten)
6.) Balletje Mayo (55 punten)
6.) FC Koopsier (55 punten)
8.) De Orangerie (53 punten)
9.) Fanatix (50 punten)
10.)Wante Boys (45 punten)
11.)Team Joep Schilder (33 punten)

Iedereen bedankt voor deelname en de geboden hulp in welke vorm dan ook. Volgend jaar komen we terug met een vernieuwde quiz en hopelijk met nog meer teams dan dit jaar!

{foto5}