1-2Focus lanceert Jupiler League Interactive

• woensdag, 07 apr 2010

FC Volendam supporter bepaalt zijn eigen samenvatting!

Vanaf vandaag is de Jupiler League, FC Volendam, en wellicht het Europese voetbal een nieuwe innovatieve dienst rijker, namelijk Jupiler League Interactive. Zoals de naam doet vermoeden, is het een interactieve dienst waarbij je op de stoel kan gaan zitten van regisseur, trainer of scout. Per direct is de website http://www.1-2focus-interactive.nl/jupilerleague/ bereikbaar voor alle geïnteresseerde partijen en kunnen mensen aan de slag om hun favoriete momenten te combineren en te bekijken.

{foto1}

Statistieken en voetbalbeelden, ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Tot op heden bleef dit beperkt tot het laten zien van de stand en tijd, leuke weetjes of allerlei uitgebreide statistieken over hoeveel meters een speler heeft gelopen. Het was het niet mogelijk om op basis van statistieken beeldfragmenten op te zoeken en deze samen te voegen tot een eigen compilatie. Met Jupiler League Interactive krijgt de supporter wel deze mogelijkheid.

'Het is een compleet andere manier van wedstrijden bekijken', zegt Rufus van Gom, CIO 1-2Focus. 'Door zelf de momenten te kiezen zoals goals, vrije trappen of overtredingen, kun je een wedstrijd bekijken door de ogen van trainer Johan Steur of je bekijkt alleen de leuke historische momenten van FC Volendam, of je pakt de fragmenten die niet in de samenvatting voorbij zijn gekomen'.

Het Jupiler League Interactive platform maakt gebruik van de centrale Jupiler League wedstrijddatabase. Daarin zijn alle gespeelde wedstrijden en door STATS Europe verzamelde statistieken opgenomen. Via een player kunnen supporters een wedstrijd kiezen en vervolgens aan de hand van statistieken een samenvatting maken.

Na de introductie van de iPhone website, het matchcenter en een collectief voetbalanalyse systeem, is dit wederom een technische innovatie voor Nederland en wellicht zelfs Europa. 'De Jupiler League biedt de ruimte om dit soort innovaties snel voor de gehele divisie op te pakken.', aldus Patrick Brand, directeur Coöperatie Eerste Divisie. 'Partners 1-2Focus en Eyeworks Sport zijn daarin de bepalende factor. Met Jupiler League Interactive krijgen de supporters van de Jupiler League clubs een unieke tool en mogelijkheid om de wedstrijden van hun club op een leuke en interactieve manier te bekijken' De URL van de dienst is http://www.1-2focus-interactive.nl/jupilerleague/

{foto2}