15 vragen aan... Erik Schouten

• zaterdag, 01 apr 2017

Na Henny Schilder moest ook Erik Schouten eraan geloven. Ook hem hebben we de '15 vragen' gesteld!

1. Wie is je grote voorbeeld?
Mijn grote voorbeeld? Ja.. tsjah.. als ik er eentje zou moeten noemen zou het m’n vader zijn!

2. Wat vind je belangrijk in een vriendschap?
Dat je elkaar kunt vertrouwen en dat je het leuk hebt met elkaar.. gezelligheid is toch wel belangrijk.

3. Wat is de mooiste plek waar je ooit bent geweest?
De Dominicaanse Republiek. Daar ben ik op vakantie geweest en de mooie witte stranden, palmbomen en het goede weer waren er top.

4. Wat is je leukste en stomste vak op school?
Leukste vak wiskunde, daar was ik ook best goed in. Het stomste vak was denk ik geschiedenis, daar was ik dan weer dramatisch in.. al werd het later wel leuker.

5. Wat zou je nog een opnieuw willen doen of beleven?
De return van de finalewedstrijd tijdens de Play Offs voor promotie tegen de Graafschap zou ik graag opnieuw willen doen. Je begrijpt wel dat we in dat geval zouden winnen!

6. Als je een dag van je leven alles mocht doen en geld speelt geen rol, wat zou je dan doen?
Een vliegtuig besturen! Dat lijkt me wel eens leuk om te doen.

7. Zie je jezelf als optimist, pessimist of realist?
Een realist, ik ben heel fanatiek, probeer iedereen daarin mee te krijgen maar weet wel wat ik (en wij als team) wel en niet kunnen.

8. Hoe zie je jouw toekomst?
Ik hoop dat ik een mooie carrière tegemoet ga en ben zelf benieuwd waar mijn top ligt. In ieder geval een voetballende club die aanvallend is ingesteld. Het liefste in eerste instantie natuurlijk met FC Volendam in de eredivisie. Op levensgebied dat ik een gelukkig gezin mag gaan vormen!

9. Wat voor reis zou je ooit willen maken?
Een wereldreis, het liefste zo veel mogelijk van de wereld zien… de allermooiste plekjes!

10. Hoe zou je beste vriend of vriendin jou omschrijven?
Dat is een goeie vraag.. in ieder geval gezellig, een goede prater, iemand waar je “lekker mee kan lullen”, die op sportief gebied ontzettend fanatiek is en altijd in is voor een grapje

11. Hoe ziet jouw ideale vrije dag eruit?
Lekker een bakkie doen in de zon. Als op een vrije dag de zon schijnt is het voor mij al snel goed.

12. Wat deed je als kind het liefst naast voetballen?
Buiten spelen in welke vorm dan ook, maar eigenlijk was ik het liefste altijd met een bal bezig

13. Met wie zou jij een week willen ruilen van leven?
Ik hoef met niemand te ruilen eigenlijk, maar als ik dan toch moet kiezen: met Lionel Messi.. eens kijken hoe dat allemaal is, al denk ik wel dat je helemaal gek wordt van de aandacht. Na een dag dus weer snel terug ruilen.

14. Wat zou je nooit weggooien?
Oude schoenen, voordat je nieuwe hebt.. Nee serieus: geld! Je moet er hard genoeg voor werken en je kan er niet zonder.

15. Wat is het belangrijkste advies dat je ooit hebt gekregen?
Blijf vooral jezelf! Vooral toen ik nog jonger was… natuurlijk moet je altijd luisteren naar wat een trainer je probeert bij te brengen, maar uiteindelijk moet je als voetballer proberen zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven.