7e BAL-Toernooi gewonnen door HV KRAS/Volendam

• dinsdag, 21 feb 2017

De 7e editie van het Bal-toernooi vond op woensdag 22 februari plaats in sporthal Opperdam. Maarliefst 24 teams namen deel aan dit toernooi. Het is een uniek toernooi waarbij deelnemende teams uit de groepen 7 en 8 zowel een handbal- als een voetbal-toernooi spelen. Ieder team stond steeds twee keer tegenover dezelfde tegenstander, zodat ze 1 keer een wedstrijd voetbal speelde en 1 handbal wedstrijd.

Tijdens de pauze stond de traditionele wedstrijd tussen HV KRAS en FC Volendam op het programma. Een deel van de selectie van FC Volendam nam het op tegen een deel van de HV KRAS/Volendam selectie. De wedstrijd, waarbij in de eerste helft werd gevoetbald en in de tweede helft gehandbald, werd gewonnen door HV KRAS/Volendam met 8-6. De tussenstand in totale overwinningen is nu 4-3 voor de handballers.

Voor de jongens en meiden van groep 8 was er een spannende finale. De jongens van de Zuidwedster namen het in de finale op tegen de jongens van de Petrusschool. De zenuwslopende wedstrijd eindigde in gelijkspel, waarna de Zuidwester won met penalty’s.

De strijd bij de meiden ging tussen de klasgenoten van de Spinmolen. Spinmolen meiden 2 won uiteindelijk van Spinmolen meiden 1.

De uitslagen van het toernooi zijn als volgt:
Jongens groep 7 nr. 1. De Springlank. nr. 2. St. Nicolaasschool (gem)
Meisjes groep 7 nr. 1.De Springplank. nr. 2. ‘t Kofschip
Jongens groep 8 nr. 1. De Zuidwester 1 nr. 2. St. Petrusschool 8a
Meisjes groep 8 nr. 1. Spinmolen 2 nr. 2. Spinmolen 1

De organisatie, Sport-Koepel Edam-Volendam, ondersteund door FC Volendam en HV KRAS/Volendam, wil alle deelnemers hartelijk danken voor hun bijdrage en ouders en leraren van de basisscholen voor hun hulp.

Tot de 8e editie van het BAL-Toernooi!

KLIK HIER VOOR DE FOTO'S