Aanstaande vrijdag: de ontknoping van de Deen-Cup

• donderdag, 15 apr 2010

Aanstaande vrijdag vindt in het Kras Stadion, voorafgaande aan de wedstrijd FC Volendam - FC Omniworld, de ontknoping plaats van de Deen-Cup.

Om 17:45 uur zullen eerst de halve finales worden gespeeld:
De Zouaven E1 neemt het op tegen ADO ’20 E1 en FC Purmerend speelt tegen FC Uitgeest.

Aansluitend worden om 18:30 uur de finale gespeeld. In de rust van de wedstrijd FC Volendam – FC Omniworld vindt de prijsuitreiking plaats. De Deen Cup wordt uitgereikt door bekende Volendamse artiesten.

Het Deen Cup toernooi is opgezet door Deen Supermarkten en FC Volendam, voor de E-pupillen van voetbalclubs uit Noord-Holland en Flevoland. Liefst 32 teams doen mee aan dit bekertoernooi. Alle wedstrijden worden gespeeld in het Kras Stadion van FC Volendam, voorafgaand aan de thuiswedstrijden van FC Volendam in het seizoen 2009-2010. Via elk filiaal van Deen wordt een amateurclub uitgenodigd voor de voorwedstrijden. Al het zesde jaar op rij is de Deen Cup een perfect één-tweetje tussen Deen Supermarkten en FC Volendam. Welk klein voetballertje droomt er nu niet van om in een groot stadion te mogen voetballen? De Deen Cup geeft hem die kans.

De Deen Cup wordt normaliter op vrijdagavond om 18:30 uur gespeeld op halve velden, iedere ronde dus twee wedstrijden. De teams die hun wedstrijden winnen, gaan een ronde verder en komen later in het seizoen terug. De teams voetballen in het tenue van FC Volendam. De teams mogen na hun voorwedstrijd de hoofdwedstrijd van FC Volendam bekijken.