Achtervolger Go Ahead opent aanval op FC Volendam

• woensdag, 26 feb 2020

Na de 2-1 nederlaag tegen Jong FC Utrecht wacht er voor FC Volendam een pikant duel. Het Nieuwe Oranje ontvangt vrijdagavond Go Ahead Eagles. Eerder in het seizoen wonnen de Deventenaren ruim van de Volendammers. Kortom, tijd voor revanche! De aftrap in het Kras Stadion is om 20:00 uur.

Na vijftien ongeslagen wedstrijden moest het elftal van Jonk maandag in Utrecht weer eens een nederlaag slikken. De goal van Martijn Kaars, zijn elfde van het seizoen, was niet genoeg voor een resultaat. Voor de laatste nederlaag vóór die van afgelopen maandag moeten we terug naar oktober 2019. Op de Adelaarshorst werd het 3-0 voor Go Ahead Eagles. Op dat moment was de ploeg van trainer Jack de Gier net begonnen een fantastische reeks. Go Ahead Eagles bleef maar liefst negentien wedstrijden ongeslagen.

Beide ploegen boekten de afgelopen periode dus vooral goede resultaten. Dat betekent dan ook dat de teams bovenin de ranglijst terug te vinden zijn. FC Volendam staat vierde met vier punten voorsprong op de achtervolgende Eagles. Met doelman Hobie Verhulst treffen de Volendammers een oude bekende.

Go Ahead Eagles kwam in de historie al dertig keer eerder naar de Dijk. FC Volendam wist zeventien keer de drie punten in eigen huis te houden en slechts zevenmaal was de zege voor de bezoekers. De grootste thuiszege behaalden de Volendammers in februari 2003. Met Henk Wisman aan het roer werd er met maar liefst 6-1 gewonnen. Reginald Faria was die zondagmiddag met een hattrick de grote man aan de kant van FC Volendam. Jack Tuijp, Dion Esajas en Houssein Ouhsaine Ouichou zorgden voor de andere doelpunten van Volendamse makelij.

Zes jaar later beleefde het Volendamse publiek echter een minder leuke avond. Go Ahead Eagles won in 2009 met 6-2 in Volendam. De laatste jaren blijken de teams erg aan elkaar gewaagd en wint een van beide ploegen maar met één doelpunt verschil.

FC Volendam doet er vrijdagavond alles aan om de aanval van Go Ahead Eagles af te slaan. Kom naar het stadion en steun de ploeg van Jonk in deze belangrijke wedstrijd.

Laatste vijf ontmoetingen

08-03-19 | FC Volendam - Go Ahead Eagles: 0-1

28-01-18 | FC Volendam - Go Ahead Eagles: 4-3
Kevin Visser, Enzo Stroo 2x & Rodney Antwi

30-11-15 | FC Volendam - Go Ahead Eagles: 1-0
Erik Schouten

26-05-13 | FC Volendam - Go Ahead Eagles: 1-0 (Play-offs)
Jack Tuijp

16-12-12 | FC Volendam - Go Ahead Eagles: 4-3
Brandley Kuwas 2x, Jack Tuijp & Raymond Fafiani

Scheidsrechter

De wedstrijd staat onder leiding van de 30-jarige Ingmar Oostrom. Langs de lijn wordt hij geassisteerd door de heren Booneman en Dobre.

Scoor je ticket

Heb je nog geen kaartje voor de kraker tegen achtervolger Go Ahead? Bestel hem dan via www.fcvolendamtickets.nl of koop jouw ticket aan de stadionkassa.

De wedstrijd is weer te volgen via ons Twitter-account @fcvolendam en de Story op Instagram. De hashtag van deze wedstrijd is #volgae.

Historie

Wil je weten hoe de wedstrijden tussen FC Volendam en Go Ahead Eagles de afgelopen seizoenen zijn geëindigd? Kijk dan hier!

Tekst: Dennis van Putten