Afgetekende overwinning van Heerenveen tegen Beloftes Volendam

• maandag, 27 jan 2014

Trainer Roelofsen had de Heerenveen spelers een vrije dag beloofd bij een uitslag van 7-0 of meer. De teller bleef steken bij 5-1 gisteren in een koud Heerenveen. Met als uitblinkers de Hongaar Varga, het grote talent Sinkgraven, linksback Fahd Aktaou en Van Aken (gescout in Noord-Holland) was Jong Heerenveen duidelijk een maatje te groot voor Volendam. Alleen Leon Tol en Danny Tol konden mee in het niveau van de tegenstander. Het werd dan ook al snel 1-0 toen de doorgebroken Fahd Aktaou en prima voorzet afgaf die door Daniël Geissler bij de eerste paal werd binnengetikt.

Twintig minuten later liet Szabolcs Varga de eigen supporters versteld staan, door in één geniale hakbeweging weg te draaien van zijn directe tegenstander. Hij bereikte daarna met een steekballetje Fazli die doelman Van Gelderen kansloos liet. Het hoogtepunt van de wedstrijd moest echter nog komen. Na zijn prachtige assist pikte Varga zelf nog een doelpunt mee. En hoe. Van zeker 30 meter afstand ramde hij de bal in de kruising en kroonde zich daarmee tot man van de wedstrijd.

Na rust bekroonde Sinkgraven zijn prima wedstrijd door na een fout van een Volendam verdediger via een prachtige lob uit een moeilijke hoek de 4-0 te laten aantekenen. Spits Nwofor(ex VVV) tekende de 5-0 aan na een prima individuele actie. Hierna ging Heerenveen wat slordiger spelen waardoor Volendam enkele kleine mogelijkheden kreeg. Henk Veerman probeerde met een lob te scoren terwijl er ruim voldoende ruimte was voor een doelpoging in de korte hoek. In de slotminuut kon Sheatohul na goed aangeven van Stefan Plat van dichtbij de 5-1 laten noteren.

Opstelling Jong sc Heerenveen:
Vandenbussche, Marzo, Warmolts, Van Aken, Aktaou, Sinkgraven, Geissler (67. Chacon), De Kamps, Wildschut (46. Nwofor), Fazli, Varga

Opstelling Jong FC Volendam:
Jasper van Gelderen, Rafik el Hamdi, Leon Tol (Cerezo Hilgen), Boyd Stevens (Bowedee Burleson), Oscar Wilffert, Stefan Plat, Damian Menzo (Jessey Kuiper), Eric Veerman, Henk Veerman, Danny Tol, Gerson Sheatohul