Afrikaans tintje Nationaal Schoolontbijt

• woensdag, 06 nov 2013
  • Leestijd: 1 minuut

De jaarlijkse actie Nationaal Schoolontbijt op 5 november kreeg in verenigingsgebouw De Jozef in Volendam een Afrikaans tintje. De spelersgroep van FC Volendam en technische staf swingden aan tafel, gezeten tussen 300 kinderen van de nabijgelegen  Jozefschool, mee op de Afrikaanse tonen van het Jambokoor uit Zuidermeer. Het Nationaal Schoolontbijt vraagt niet alleen aandacht voor een gezond ontbijt voor Nederlandse kinderen, maar koppelt hieraan ook de aktie BakeforLife, waar Bakkerij Pater zich sterk voor maakt. Zij zorgen dat er bakkerijen komen, waardoor gemeenschappen zorgen voor hun eigen brood. Maar liefst € 20.000 was hiervoor door de honderden deelnemende scholen voor opgehaald! De Jozefschool deed met een statiegeldactie er nog eens € 450,- bovenop! Organisator en presentator Remon Feld van Bakkerij Pater vond het een wereldprestatie.

DEEN supermarkten zorgde niet alleen in Volendam, maar op honderden andere scholen in Noord-Holland weer voor de vele duizenden gezonde en voedzame ontbijtjes. Deze jaarlijkse samenwerking tussen supermarkten DEEN, Bakkerij Pater, FC Volendam en De Jozef zorgde ook dit jaar weer voor een prachtige belevenis voor jong en oud.

{foto2}

{foto3}