Afscheidstournee van FC Volendam in de Keuken Kampioen Divisie begint bij FC Dordrecht

• donderdag, 28 apr 2022

Na een zinderende apotheose afgelopen vrijdag in Den Bosch mag FC Volendam zich volgend seizoen eindelijk weer Eredivisionist noemen. Voor het zover is moeten er nog twee duels in de Keuken Kampioen Divisie worden gespeeld. Onder de noemer van een afscheidstournee richting het promotiefeest strijkt het Volendamse orkest neer aan de Krommedijk, waar FC Dordrecht op de Volendammers wacht.

Na alle festiviteiten van afgelopen weekend zijn de Volendammers nog niet uitgevoetbald. Dus wordt er vrijdagavond gewoon gespeeld. Ditmaal op bezoek bij de Schapekoppen in Dordrecht. FC Dordrecht doet het iets beter dan andere jaren en bezet momenteel de zeventiende positie op de ranglijst. De Dordtenaren zijn al lang en breed uitgespeeld en hopen voor de eer nog een aantal plekken hoger te eindigen. Vooral de voorhoede van de Zuid-Hollanders is een gevaarlijke. Stijn Meijer, Jacky Donkor en Mathis Suray hebben menig defensie dit seizoen verrast. De laagvlieger wist met regelmaat ploegen te verrassen met hun intensiteit. Zo werd er afgelopen vrijdag nog gewonnen bij NAC Breda (1 - 2) en werden er eerder dit seizoen resultaten behaald tegen ADO (3 - 1) en De Graafschap (2 - 2). Doelman Liam Bossin maakte dit seizoen de meeste minuten in de Dordtse hoofdmacht, hij speelde tot nu toe alle wedstrijden.

FC Volendam en FC Dordrecht hebben een rijke historie onderling. In de Keuken Kampioen Divisie stonden de ploegen al veertig keer tegenover elkaar. Daarin hebben de Volendammers met zeventien zeges de overhand op de balans. Het laatste duel in Volendam eerder dit seizoen eindigde in 4 - 2 overwinning voor de Volendammers. Robert Mühren tekende voor alle vier de doelpunten. Op 2 november 2018 won FC Volendam voor het laatst aan de Krommedijk. Cas Peters scoorde tweemaal in een 1 - 2 overwinning voor de Wijdbroeken.

Laatste vijf wedstrijden:

29-10-2021 | FC Volendam - FC Dordrecht: 4 - 2
Robert Mühren (4x)
15-01-2021 | FC Dordrecht - FC Volendam: 0 – 0
23-10-2020 | FC Volendam - FC Dordrecht: 7 - 1
Franco Antonucci, Derry John Murkin (2x), Samuele Mulattieri (2x), Dean James en Martijn Kaars
13-09-2019 | FC Volendam - FC Dordrecht: 1 - 1
Darius Johnson
01-04-2019 | FC Volendam - FC Dordrecht: 3 - 4
Jari Vlak, Dani van der Moot en Cas Peters

ESPN, Twitter & Insta

Het duel tegen Dordrecht is te volgen via het schakelprogramma van ESPN, het Twitter-verslag en via onze story op Instagram. Er wordt vrijdagavond om 20.00 uur gefloten voor het begin van de eerste helft.

Tekst: Maarten Schuijl
Foto’s: Pro Shots / Dennis Wielders