AGOVV Apeldoorn maakt het Volendam nog erg lastig

• maandag, 13 feb 2012

AGOVV Apeldoorn maakt het Volendam nog erg lastig (1-2)

De uitwedstrijd van FC Volendam tegen AGOVV Apeldoorn werd in twee etappes gespeeld. Na een eerste half uur op 27 januari volgde de rest op maandag 13 februari.

Verslag van het eerste half uur:
Vanaf de aftrap nam AGOVV Apeldoorn het initiatief, omdat de eerste klap wel eens een daalder waard kon zijn. FC Volendam liet zich dat niet echt welgevallen. Binnen een kwartier maakte Volendam duidelijk, dat er grote belangen op het spel stonden. Na negen minuten brak Michiel Kramer uit, zag Robert Mühren vrij staan en zette FC Volendam zo op voorsprong. Amper vijf minuten later was een goed genomen corner door Roy Bakkenes genoeg voor Michiel Kramer om onder de lat raak te koppen. FC Volendam leek daarna gas terug te nemen, wat AGOVV Apeldoorn de gelegenheid gaf een aantal aanvallen op te zetten. Het verdedigen zag er bij Volendam niet goed uit, maar veel averij werd nog niet opgelopen. Na precies een half kreeg AGOVV Apeldoorn een vrije trap te nemen, toen het licht uitviel. De mannen werden naar binnen gestuurd in afwachting van licht op het veld.

{foto3}

Verslag restant:
De KNVB had beide clubs nadrukkelijk meegegeven dat dezelfde opstelling en bankbezetting aangehouden diende te worden, tenzij er overmacht was. Aan Apeldoornse kant betekende het dat Jerry van Ewijk afhaakte en opgevolgd werd door nieuweling Kevin Kerr. Het vervolg begon met een vrije trap voor AGOVV Apeldoorn, te nemen aan de linkerkant van hun aanval, dicht bij het strafschopgebied van FC Volendam. Daar kwam een corner uit en de nodige druk van AGOVV Apeldoorn. De mannen van Hans van Arum hadden de boodschap goed begrepen. De jacht op de aansluitende goal werd vol overgave ingezet. FC Volendam kon moeilijk aan het eigen spel toekomen. Toch was de eerste grote kans voor Volendam. Omdat bij AGOVV iedereen aan buitenspel dacht, kwam Jack Tuijp alleen voor de keeper te staan. Doelam Krul reageerde perfect, waardoor Tuijps kans vol ongeloof verloren ging. Kort erop kopte Olaf Lindenbergh de bal slecht terug, waardoor Leon Tol aan de noodrem moest trekken. Hij kwam er met geel vanaf. In de slotminuten van het eerste kwartier forceerde AGOVV Apeldoorn een klein veldoverwicht, maar de ‘rust’ ging in met 0-2.

{foto1}

In de tweede helft wist FC Volendam zich gewaarschuwd. De thuisclub had niet de indruk dat twee doelpunten onoverbrugbaar zouden zijn. Al vanaf de aftrap schiep AGOVV Apeldoorn zich twee enorme kansen, die niet verzilverd werden. Het werd al moeilijker voor FC Volendam. Het duurde tot de70e minuut eer de tegengoal viel. Een diepe bal op Kerr hadv door Henny Schilder weggewerkt kunnen worden, maar die was getrapt door Tayler en kon de mars niet maken. Kerr kreeg de vrije ruimte en lobde over de uitgelopen Robbin Ruiter heen. Voor FC Volendam het sein er toch een schepje bovenop te doen. Dat leek te helpen. De krachten van AGOVV Apeldoorn slonken, FC Volendam kreeg ruimte, maar de kansen waren aan Robert Mühren en Jack Tuijp niet besteed. Met veel spul en moeite werd de overwinning over de streep getrokken, drie kostbare punten tegen een zeer enthousiaste tegenstander die op deze wijze nog veel punten zal halen.

Foto's © Rob Lezer

klik voor alle foto's op de link's hierboven

{foto2}