Ajax F1 wint Molenaar en Zwarthoed Cup

• dinsdag, 14 apr 2015

Zondag werd onder fantastische weersomstandigheden het FC Volendam F1 Toernooi gespeeld in het Kras Stadion. Er was een sterk deelnemersveld naar Volendam afgereisd om te strijden om de felbegeerde Molenaar & Zwarthoed Cup:

- Ajax
- PSV
- Feyenoord
- Sparta R.
- Heerenveen
- Excelsior R.
- Volendam
- ADO Den Haag

Sparta en Volendam hielden elkaar met name in het begin mooi in evenwicht, maar uiteindelijk won Sparta met 4-1. Feyenoord deed wat het moest doen en won 4-1 van ADO Den Haag.

Ajax was duidelijk de betere ploeg tegen Excelsior R., Ajax won ruim met 9-1, terwijl PSV geen moeite had Heerenveen te verslaan, uitslag 5-1.

Volendam was de tweede wedstrijd gebrand op een overwinning, maar het lukte niet van ADO Den Haag te winnen, uitslag 2-3. De Rotterdamse derby Feyenoord-Sparta was spannend tot de laatste minuut, Sparta won uiteindelijk met 2-0.

PSV - Ajax werd een terechte overwinning voor PSV (3-2). Heerenveen moest winnen om in de race te blijven maar verloor van Excelsior R. met 3-0.

Volendam verloor van Feyenoord met 4-0, waardoor Feyenoord door ging naar de kruisfinale. Sparta en ADO Den Haag speelde met 1-1 gelijk, Sparta plaatste zich ook voor de kwartfinale.

Ajax had geen moeite met Heerenveen en won uiteindelijk met 4-0. Excelsior knokte voor zijn laatste kans en speelde zeer verdienstelijk gelijk tegen PSV, uitslag 1-1. PSV plaatste zich ook voor de kruisfinale.

De vier kwartfinalisten waren:
- Ajax - PSV
- Sparta R. - Feyenoord

De teams die voor plaats 5, 6, 7, 8 plaats moesten spelen waren:
- ADO Den Haag
- Excelsior R.
- Volendam
- Heerenveen

De uitslagen van de kruisfinales waren:

Ajax – Sparta 3-3 (Ajax wns)
Feyenoord – PSV 0-0 (PSV wns)

Volendam speelde voor de zevende en achtste plaats. Na de reguliere speeltijd (2-2) won Volendam de strafschoppenserie. Volendam werd zevende en Heerenveen achtste.

ADO Den Haag verloor de strafschoppenserie van Excelsior R., de wedstrijd was daarvoor geëindigd in 2-2. ADO werd zesde, Excelsior R.werd vijfde.

Feyenoord – Sparta R. streden voor de derde en vierde plaats. Ook in deze wedstrijd waren beide ploegen aan elkaar gewaagd, het werd uiteindelijk 2-2. De penalty’s werden door Feyenoord beter genomen. Feyenoord werd derde, Sparta eindigde op de vierde plaats.

PSV en Ajax speelde de finale. Lange tijd ging de wedstrijd gelijk op. Uiteindelijk maakte Ajax het verschil door met 3-0 de finale te winnen.

Ik wil iedereen bedanken die vandaag hebben meegewerkt aan deze dag:

- KANTINEPERSONEEL, MEDEWERKERS EN VRIJWILLIGERS FC VOLENDAM
- DAMES VAN ONTVANGST EN BEGELEIDING BESTUURSKAMER
- SCHEIDSRECHTERS
- DEELNEMENDE TEAMS + BEGELEIDING
- OUDERS SPELERS RKAV VOLENDAM F1
- SIEM JONK (Muziek)
- HENK VEERMAN (Prijsuitreiking)

Hans Bakker

{foto1}