Ajax wint F1 toernooi in Kras Stadion (Update: Foto's)

• zondag, 17 apr 2011

Verslag FEBO F1 –Toernooi - Kras Stadion Volendam

Vandaag werd onder fantastische weersomstandigheden het FEBO – F1 Toernooi gespeeld in het Kras Stadion. De deelnemende clubs waren vandaag:  Ajax, PSV, Feyenoord, Sparta R., Almere City FC, Excelsior R., Volendam en Zeeburgia.

Foto's E-Top © Rob Lezer

klik op de link's hierboven

{foto2}

Wedstrijden:
Sparta F1 en Volendam F1 hielden elkaar mooi in evenwicht tot de wissel(1-1), maar uiteindelijk won Sparta met 3-1. Feyenoord deed wat het moest doen en won gemakkelijk van Almere City FC (7-0).

Ajax was duidelijk de betere ploeg tegen Excelsior R., Ajax won met 2-0. PSV won maar net van Zeeburgia (1-0).

Volendam was de tweede wedstrijd gebrand op een overwinning, Almere City FC werd met 2-1 verslagen. De Rotterdamse derby Feyenoord-Sparta werd ruim gewonnen door Feyenoord met 4-0.

PSV en Ajax werd een terechte overwinning voor Ajax (3-1). Zeeburgia moest winnen om in de race te blijven maar verloor nipt van Excelsior R. met 1-0.

Volendam verloor van Feyenoord met 4-0, waardoor Feyenoord door ging naar de kruisfinale. Sparta liet Almere City FC niet in het spel komen en won met 4-1. Sparta plaatste zich ook voor de kwartfinale.

Ajax had geen moeite met Zeeburgia en won uiteindelijk de Amsterdamse derby met 7-1. PSV spaarde zich voor de kwartfinale en rekende zakelijk af met Excelsior R (7-1).

{foto3}

De kwartfinalisten waren:
- Ajax
- PSV
- Sparta R.
- Feyenoord

De teams die voor plaats 5, 6, 7, 8 plaats moesten spelen waren:
- Almere City FC
- Excelsior R
- Volendam
- Zeeburgia

{foto4}

Zeeburgia wist na strafschoppen de 7 plaats veilig te stellen, Almere City FC werd 8ste.
Volendam was gelijk aan Excelsior, maar wist toch te winnen van Exelsior (2-1). Volendam werd 6de en Excelsior 7de.
De Rotterdamse derby Feyenoord –Sparta wer ruim gewonnen door Feyenoord met 6-0. Feyenoord pakte door deze overwinning de derde plaats, Sparta R. werd hierdoor 4de.

De finale was PSV – Ajax. Ook in deze wedstrijd waren beide ploegen in het begin aan elkaar gewaagd, maar door een paar snelle doelpunten van Ajax werd de wedstrijd al snel beslist in het voordeel van Ajax. Het werd uiteindelijk 6-1. Ajax werd hierdoor een terechte toernooiwinnaar.

{foto1}

We kunnen terugzien op een fantastische voetbaldag, die mede mogelijk werd gemaakt door FEBO “DE LEKKERSTE”.

Ik wil iedereen bedanken die hebben meegewerkt aan deze dag:

- KANTINEPERSONEEL FC VOLENDAM
- MEDEWERKERS FC VOLENDAM