Alleen C1 wint in kermis weekend (+foto's C2 & B2)

• zondag, 06 sep 2009

In het Kermisweekend heeft in het Jeugdplan alleen de C1 gewonnen. Zij versloegen zaterdagmiddag AFC met 2-0. De B2 verloor met 3-2, de B1 met 1-2 en de D1 ging in Amstedam met 7-0 onderuit tegen hetzelfde AFC.

De A2 verloor van Vitesse/AGOVV combinatie met 3-2. En wedstrijd van de week was de C2, die met 0-6 thuis verloor van AJAX C2. De overige uitslagen vindt u in de Agenda. Van de wedstrijd van de B2 en C2 heeft onze huisfotograaf Rob Lezer foto's genomen (klik hier).

De C2 is de wedstrijd van de week. De 1e jaars uit de C selectie spelen dit nieuwe seizoen drie wedstrijd helften van elk 25 minuten. Wisselen gebeurd in de pauzes of bij een ernstige blessure tijdens de wedstrijd. Met de winterstop zal er een evaluatie gemaakt worden.

Tegenstander van zondagmorgen was Ajax C2. Met 11 Volendammers in de basis, aangevuld met talenten uit de regio was de selectie goed van start gegaan. Het won drie bekerwedstrijden en won verder van Rijnsburgse Boys en Excelsior. Speelde gelijk tegen Hollandia C1 en verloor tot nu toe alleen van Purmersteijn. Waar half Volendam nog op een oor zijn kermisroes zat uit te slapen moest deze c.a. 13-jarige selectiespelers zondagmorgen om 10:15 uur aantreden tegen het grote Ajax. Een wedstrijd waar natuurlijk altijd enige druk op staat.

Na een goede voorbereiding waren de spelers er klaar voor. De opstelling bij FC Volendam was: Romano Klap op goal, achter van rechts naar links, Stefan Daman, Damon Mirani, Casey Steur en doorschuivend op 4 Nick Zeijlmans, op het middenveld van rects naar links, Gerry Vlak, Stef Roelofs (punt naar voren) en Daniel Muhren en voor van rechts van links, Aubrey Hoogdorp, Jeremy Moorthaemer en Danny Rersijn.

De bedoelingen waren duidelijk vanaf het begin, veel druk naar voren en proberen de opbouw van Ajax te verhinderen van achteruit. Volendam begon goed met 2 hele grote kansen voor Danny en vervolgens voor Jeremy, na een minuut of 17 kwam Ajax tegen de verhouding in op een 1-0 voorsprong, ongelukkig balverlies op het middenveld maar goed afgestraft door Ajax. Volendam was niet aangeslagen en kreeg 2 hele grote kansen om de gelijk maker te scoren, helaas pakte de keeper van Ajax deze 2 ballen perfect van Stef en Jeremy waardoor de stand 1-0 voor Ajax bleef.

Na een korte onderbreking van 5 minuten na de eerste 25 minuten, waarin Volendam strijdlustig was om de gelijkmaker te produceren kreeg Ajax 2 minuten na de pauze de 2-0 op een presenteer blaadje waar ze ook raad mee wisten. Kort daarna viel de 3-0 na een verkeerde geraakte bal door het midden wat meteen door Ajax werd afgestraft.

Na de 2e pauze die nu 10 minuten bedroeg begon Volendam met 5 verse wissels om de zo verdiende tegentreffer te maken. Die kansen waren er ook alleen ontbrak het vandaag aan de afwerking en Ajax maakte goed gebruik van de ruimtes die ze kregen van Volendam zodat ze uiteindelijk uit liepen naar een geflatteerde 6-0 overwinning. De uitslag klinkt alsof Volendam is weggespeeld maar in de werkelijkheid speelde Volendam, zeker de eerste 25 minuten een meer dan degelijke partij. Ajax won de wedstrijd wel verdiend maar met zulke grote cijfers was een zeer vertekend beeld. Volendam speelde de gehele wedstrijd gedurfd over het hele veld 1-1 met veel ruimtes achter de linies Het heeft dan niet het gewenste resultaat opgeleverd maar de mannen konden wel met opgeheven hoofd van het veld stappen. Want er was geknokt voor elke meter, er stond een elftal wat elkaar hielp en genoeg kansen creëerde alleen was de afwerking nog niet helemaal zoals het hoorde,maar dat komt vanzelf en iedereen heeft dat vertrouwen ook nog steeds omdat er bij vlagen gewoon goed gevoetbald is. Mannen, kop op en lekker doorgaan zoals jullie vandaag zeker de eerste 25 minuten hebben gespeeld want dat was gewoon goed en er zullen weinig ploegen zijn die het durven 1-1 te spelen tegen Ajax. Ondanks dit verlies zijn we met z’n allen op de goede weg.

Foto's Rob Lezer: klik hier