Jong FC Volendam duwt ASWH dieper in de zorgen

• zaterdag, 07 mrt 2020

Er werd niet gewonnen, maar zoals Eric Meijers vorige week over Spakenburg zei is ook Jong FC Volendam aan een serie begonnen. Na het gelijke spel in Spakenburg werd er ook in eigen huis tegen ASWH met 1-1 gelijk gespeeld. Veel overeenkomsten, want ook vandaag was de eerste helft matig en trok in de tweede helft de jonge ploeg van Johan Plat het initiatief naar zich toe met een punt als resultaat.

Vanwege wat personele problemen startte Jong FC Volendam met wat meer aanvallers in de basis dan het gewend is. Zo startte spits Youssef Blel op de link achter positie. En we moeten zeggen dat hij dit, na wat gewenning, naar behoren deed! Toch was de eerste helft van Volendam zijde alles behalve om over naar huis te schrijven. Pas na ongeveer een half uur spelen was er de eerste echte doelpoging van Jong FC Volendam. Op dat moment mocht de ploeg van Johan Plat en Berry Smit overigens blij zijn dat het sowieso nog in de wedstrijd zat. Na een vroege goal verzuimde ASWH namelijk om uit te lopen. Iets wat Spakenburg vorige week ook verzuimde. De goal van ASWH viel uit een moment die nog voor de wedstrijd aan de spelers was getoond. Uit een bekende corner variant schoot Gilmaro van de Werp al binnen tien minuten de 0-1 op het bord. Het was overigens het eerste schot op doel, want tot die tijd was er nog weinig gebeurd. Daarna volgden echter een paar aardige kansen voor de ploeg die alleen met een overwinning nog kans zou maken om zich uit de directe degradatie zone te spelen. Maar dat de kansen benutten ze niet, zoals wij dit seizoen zelf ook zal zo vaak hebben meegemaakt. In de slotfase kreeg Dyllandro Panka nog een mogelijkheid, maar zijn van richting verandere schot werd door de doelman gered.

Na de thee kon Dyllandro Panka net niet bij een voorzet van Mike Eerdhuijzen, maar niet veel later was het alsnog 1-1. Opnieuw was Dyllandro Panka er bij betrokken. Hij zette hard voor vanaf rechts en zag dat ASWH speler Mels van Driel zijn eigen doelman passeerde. Het was een beetje een keerpunt in de wedstrijd. Na een toch nog wat slap begin van de tweede helft trok Jong FC Volendam de wedstrijd langzaam maar zeker naar zich toe. Er kwamen kansen, maar zelfs de mooisten waren niet aan onze aanvallers besteed. Nadat de drie minuten extra tijd er op zaten kreeg Jong FC Volendam op een meter of dertig van de ASWH goal een vrije trap te nemen. Na wat discussie mocht aanvoerder Mike Eerdhuijzen aanleggen. Hij mikte goed, maar de doelman had vanwege de afstand net genoeg tijd op de hoek in te duiken en de bal naast te tikken. Aangezien we al in de bonus van de extra toegevoegde tijd zaten floot de prima leidende scheidsrechter De Bruijn voor het einde van de wedstrijd. Met dit punt schoot ASWH helemaal niets op aangezien hun "directe concurrent" Scheveningen won van AFC. Degradatie lijkt bijna onafwendbaar. Voor Jong FC Volendam is het afwachten wat TEC zondag gaat doen. Plek zestien is en blijft het doel dit seizoen. Met nog tien wedstrijden te gaan hebben we nog alles in eigen hand om ons te verzekeren van nog een seizoen Tweede Divisie!

Scoreverloop:
9. Gilmaro van de Werp 0-1
56. Mels van Driel (eigen doelpunt) 1-1

Opstelling Jong FC Volendam:
Barry Lauwers, Jay Kruiver (28. Max Veerman), Sjors Kramer, Mike Eerdhuijzen, Youssef Blel, Samir Ben Sallam, Dyllandro Panka, Darius Johnson, Jim, Beers, Mink Peeters (72. Victor van Montfort), Leon Maloney

Opstelling ASWH:
Bryan Janssen, Menno Vooges (63. Victor Stenzler), Jordie van der Laan, Mels van Driel, Gilmaro van der Werp, Jesper van den Bosch (83. Ismail Yildirim), Sam van de Kreeke (72. Lester Pires), Nick Slotboom, Clarence Bijl, Fabian Korporaal, David Almeida

Scheidsrechter:
M.A. (Mike) de Bruijn (Nootdorp)

Toeschouwers:

Gele kaarten:
Sjors Kramer, Jim Beers (Jong FC Volendam), Fabian Korporaal (ASWH)