Almeerse vesting niet langer onneembaar

• maandag, 01 mrt 2021

Daar waar FC Volendam verwikkeld is in een strijd om de nacompetitieplekken, mikt aan de andere kant van het Markermeer Almere City FC nog steeds op directe promotie. Daarvoor kreeg het afgelopen zondag een lelijke tik te verwerken, toen het thuis tegen SC Cambuur tegen de eerste nederlaag in eigen huis aanliep: 0-2. Het maakt de Almeerse vesting niet langer onneembaar. Voor de Volendammers liggen er komende woensdag kansen om hiervan te profiteren. Het inhaalduel start om 18.45 uur en wordt live uitgezonden op het hoofdkanaal van ESPN.

Oorspronkelijk stond het duel tussen Almere City FC en FC Volendam voor 10 februari op het programma. Door de sneeuwval en vorst in die periode werd het duel verplaatst naar komende woensdag. In de tussenliggende tijd is de ploeg van trainer Ole Tobiasen minder stabiel gebleken als eerder in het seizoen. Almere City FC verloor drie van de laatste vier wedstrijden. Alleen van TOP Oss werd met 2-4 gewonnen. Desondanks zijn de Almeerders met een derde plaats bezig aan een uitstekend seizoen. Het gat met nummer twee De Graafschap is slechts één verliespunt.

Oude bekende

Thomas Verheydt is de gevaarlijkste man aan Almeerse zijde. De targetman wist dit seizoen al veertien keer het net te vinden en was vijf keer de aangever. Ook nieuwelingen Jorrit Smeets en John Yeboah zijn spelers om de gaten te houden, evenals aanvoerder Damon Mirani. Laatstgenoemde speelde jaren in de jeugdopleiding van FC Volendam.

De laatste onderlinge wedstrijd vond plaats in het Kras Stadion, waar de punten na negentig minuten werden gedeeld en er een 2-2 eindstand op de borden prijkte. Samuele Mulattieri opende de score, waarna Verheydt namens Almere City de stand gelijktrok. Na rust speelde een soortgelijk scenario zich af. Jari Vlak scoorde na ruim een uur de 2-1, maar zag een kwartier later opnieuw Verheydt toeslaan. De balans over de laatste vijf wedstrijden is licht in het voordeel van Almere City. De laatste overwinning in Almere was in het seizoen 2018-2019, toen Kevin Visser en Nick Doodeman FC Volendam naar een 0-2 overwinning schoten.

Laatste vijf wedstrijden

27-11-2020 | FC Volendam - Almere City: 2 - 2
Samuele Mulattieri en Jari Vlak

08-09-2019 | Almere City - FC Volendam: 1 - 0

13-01-2019 | Almere City - FC Volendam: 0 - 2
Kevin Visser en Nick Doodeman

12-10-2018 | FC Volendam - Almere City: 2 - 2
Nick Doodeman (2x)

28-04-2018 | Almere City - FC Volendam: 2 - 0

Twitter & Insta Story

Almere City - FC Volendam wordt live uitgezonden op ESPN en is daarnaast te volgen via het Twitter-account @FCVolendam, de story op Instagram en het radioprogramma van NH Sport. De hashtag van deze wedstrijd is #almvol. De aftrap is woensdagavond om 18:45 uur.

Tekst: Maarten Schuijl