Antonucci en Van de Ven bekroond voor succesvol seizoen

• vrijdag, 12 jun 2020

Francesco Antonucci en Micky van de Ven zijn tijdens de seizoenafsluiting van FC Volendam gekroond voor hun prestaties van het afgelopen seizoen.

Francesco Antonucci speler van het jaar

Francesco Antonucci, die vanwege verplichtingen bij zijn club AS Monaco vorige week al het seizoen bij FC Volendam afsloot, werd gekroond tot beste speler. De Belgische jeugdinternational ontpopte zich dit seizoen tot dé smaakmaker van Het Nieuwe Oranje. In twintig competitiewedstrijden scoorde de middenvelder elf keer en gaf vijf keer de beslissende bal. De prijs werd uitgereikt door trainer Wim Jonk.

Micky van de Ven talent van het jaar

Ook Micky van de Ven kan terugkijken op een mooi debuutjaar. De centrale verdediger, die dit seizoen begon van Jong FC Volendam, ontwikkelde zich stormachtig. Na zijn basisdebuut tegen Go Ahead Eagles gaf hij zijn plaats in het hart van de verdediging niet meer uit handen. Het negentienjarige jeugdproduct kwam tot negentien duels dit seizoen. Ook Ven de Ven kreeg de prijs uitgereikt door trainer Wim Jonk.

Dankwoord

De verkiezing van speler en talent van het jaar wordt mede mogelijk gemaakt door de supportersvereniging SV Volendam. Een dankwoord gaat uit naar oud-prof Bert van de Poppe, hoofd van de jury. Juwelier Piet Schilder stelde een prachtig horloge ter beschikking voor de speler van het jaar.