Appeltje te schillen voor FC Volendam tegen FC Emmen

• woensdag, 03 nov 2021

Na alweer de zevende competitieoverwinning op rij, willen Wim Jonk en zijn mannen deze lijn uiteraard doortrekken. Daarvoor moet eerst FC Emmen op zij gezet worden. De Volendamse equipe aast op zijn revanche tegen de Drentse visite, die het bekeraffiche van niet lang geleden met 0 - 3 wonnen in het Kras Stadion. De wedstrijd is opnieuw in eigen huis en wordt om 20:00 afgetrapt.

De Emmenaren bezetten nog steeds de vierde plek op de ranglijst en hebben inmiddels vier duels op rij gewonnen. Afgelopen vrijdag werd VVV-Venlo met 1 - 0 aan de kant gezet door de mannen van Dick Lukkien. De bezoekers scoren sowieso niet spectaculair veel doelpunten. In dertien wedstrijden wist FC Emmen twintig keer het doel te vinden. FC Volendam is in het doelpunten klassement de lijstaanvoerder met 33 treffers. Dertien daarvan kwamen van de voet van Robert Mühren, die na zijn kwartet doelpunten de topscorerslijst van de Keuken Kampioen Divisie aanvoert. Sowieso is FC Volendam in meerdere klassementen terug te vinden op de eerste plaats, want behalve de koppositie op de ranglijst staat het ook bovenaan in de tweede periode. Het gat tussen FC Volendam en FC Emmen bedraagt vijf punten; vrijdagavond wordt dus een cruciale wedstrijd gespeeld met het oog op de promotieplaatsen.

FC Volendam en FC Emmen stonden al 36 keer eerder tegenover elkaar in de Keuken Kampioen Divisie. Zestien keer werd er een Volendamse zege geboekt, vijf keer een gelijkspel en vijftien keer wonnen de Emmenaren. De laatste vier thuisduels tegen de rood-witte tegenstander vielen uit in Drents voordeel. De laatste overwinning thuis werd geboekt in het seizoen 2014-2015. Tom Overtoom bezorgde FC Volendam toen in blessuretijd de 3 - 2 overwinning.

Oude bekenden

De laatste wedstrijd was die in de KNVB-beker van dinsdag 26 oktober. In het Kras Stadion gingen Wim Jonk en zijn mannen met 0 - 3 onderuit. De laatste zege op FC Emmen was op 6 april 2018. Doelpunten werden gemaakt door: Gijs Smal, Gerry Vlak en Enzo Stroo. Tijd voor een zege tegen de formatie van Volendammer Jari Vlak! Boy Deul treft vrijdag zijn oude teamgenoten.

Laatste vijf ontmoetingen

26-10-2021 | FC Volendam - FC Emmen: 0 - 3

06-04-2018 | FC Emmen - FC Volendam: 2 - 3
Gijs Smal, Gerry Vlak en Enzo Stroo

24-11-2017 | FC Volendam - FC Emmen: 2 - 3
Nick Doodeman en Enzo Stroo

03-02-2017 | FC Emmen - FC Volendam: 3 - 1
Bert Steltenpool

26-08-2016 | FC Volendam - FC Emmen: 0 - 1

Kaartverkoop

Voor het duel met FC Emmen zijn er nog kaarten beschikbaar. Klik hier om online je kaart te bestellen. Ook kun je op de wedstrijddag je ticket kopen aan de stadionkassa's. Voor deze wedstrijd geldt een 1-op-4 regeling: per persoon kun je dus vier tickets aanschaffen.

CoronaCheck app

Voor dit duel worden de maatregelen van de Rijksoverheid gevolgd. Daarom hebben personen vanaf 13 jaar naast een wedstrijdkaart ook een negatieve testuitslag, herstel- of vaccinatiebewijs nodig. Dit bewijs dien je middels de gratis CoronaCheck app bij toegang te tonen. Ben je nog niet volledig gevaccineerd of heb je nog geen vaccinatiebewijs? Dan dien je binnen 24 uur voor aanvang van de wedstrijd een eenmalige gratis sneltest te doen via testenvoortoegang.nl. Let op: dit verloopt niet via FC Volendam.

Zorg dus voor een werkende QR Code. Die krijg je:
- 14 dagen na je laatste vaccinatie;
- of via een herstelbewijs, waarmee je aantoont dat je corona hebt doorstaan. Hiervoor dien je positief te zijn getest door de GGD. Ook dient je positieve coronatest ouder dan 11 dagen te zijn en niet langer geleden dan 180 dagen;
- of bij een negatieve test via Testen Voor Toegang. Deze is 24 uur geldig.

Tekst: Maarten Schuijl
Foto's: Fred Rotgans