Beker BAL-Toernooi weer terug in het Kras Stadion

• donderdag, 10 mrt 2016

Op woensdag 2 maart werd Sporthal Opperdam Oud omgetoverd tot strijdtoneel voor het 4e Baltoernooi. Dit unieke handbal- en voetbaltoernooi in een werd na een jaartje afwezigheid weer gehouden in de Volendamse sporthal. De editie van 2015 kon geen doorgang vinden wegens werkzaamheden aan de sportvloer maar de editie van 2016 kon dus wel doorgaan! Een recordaantal teams (maar liefst 26 teams) vanuit de groepen 7 en 8 van de basisscholen uit Edam-Volendam deden mee en wat was het toch weer mooi om al dat voetbal- en handbaltalent in actie te zien op één van de drie velden. Om 12.45u stond het pauzeprogramma gepland met een wedstrijd tussen FC Volendam en HV KRAS/Volendam. Ook zij moesten zowel een wedstrijd handballen en een wedstrijd voetballen. Bij FC Volendam speelde onder andere Jack Tuijp, Henny Schilder, Gerry Vlak, Johan Keizer en Jordi van Stappershoef mee en bij HV KRAS/Volendam stonden daar Geert Hinskens, Jorn Smits, Duncan Postel en Diego Jacobs tegenover! Uiteindelijk won FC Volendam de wedstrijd met een 08-10 eindstand! Omstreeks 16.00u vond de prijsuitreiking voor de groepen 7 en 8 jongens en meiden plaats. Lees snel verder voor de complete uitslagen!

Jongens Groep 7
1. De Zuidwester 1
2. De Zuidwester 2

Meiden Groep 7
1. De Spinmolen 2
2. De Zuidwester

Jongens Groep 8
1. De Blokwhere
2. St. Petrusschool 8a

Meiden Groep 8
1. St. Petrusschool 8a
2. JF Kennedyschool

Het Baltoernooi is een productie van Sport-Koepel in samenwerking met FC Volendam, Kidsclub FC Volendam en HV KRAS/Volendam! Via deze weg danken wij iedereen die een bijdrage heeft geleverd en tot volgend jaar!