Bekeravontuur FC Volendam van start in Maassluis

• maandag, 13 nov 2023

FC Volendam neemt het tijdens de interlandperiode op tegen Excelsior Maassluis in het kader van de KNVB Beker. Aankomende donderdag wordt om 20:00 uur afgetrapt voor het begin van dit duel. Het is tevens de laatste wedstrijd van de 32e finale. De scheidsrechter die is aangewezen om de wedstrijd in goede banen te leiden luistert naar de naam Marc Nagtegaal.

Twee weken geleden werd de volledige 32e finale van de KNVB Beker afgewerkt, met uitzondering van het treffen tussen Excelsior Maassluis en FC Volendam. De KNVB kreeg te maken met een situatie waardoor de wedstrijd tussen Ajax en FC Volendam wederom verplaatst diende te worden, met als gevolg dat alleen deze wedstrijd op een afwijkende datum wordt gespeeld. Aangezien de wedstrijd wordt afgewerkt in een interlandperiode betekent dit dat FC Volendam het zonder Calvin Twigt (Jong Oranje) moet stellen. Imran Nazih is een langere periode afwezig, omdat hij met Marokko Onder 17 op het WK speelt.

Matige seizoenstart

Excelsior Maassluis bevindt zich in de Tweede Divisie, het op twee na hoogste niveau van Nederland. Hier bevinden de Maassluizers zich op de 16e plaats in een competitie die achttien ploegen kent. Van de laatste zes wedstrijden in de competitie werden er vijf verloren en werd alleen de laatst gespeelde wedstrijd gelijkgespeeld tegen Scheveningen (2 - 2).

De ploeg uit Zuid-Holland plaatste zich voor deze ronde door het Brabantse Nuenen te elimineren. Beide ploegen wisten het doel niet te vinden in 120 minuten tijd, waardoor penalty’s nodig waren om te besluiten wie er door zou gaan naar de volgende ronde. De Maassluizers misten slechts één strafschop waardoor zij in de koker mochten, met een loting tegen FC Volendam als gevolg.

Ontmoetingen met Jong FC Volendam

De beloften van FC Volendam kwamen in de voorgaande seizoenen de ploeg van trainer Steye Jacobs regelmatig tegen. Het afgelopen seizoen werd de wedstrijd twee keer afgewerkt, allereerst in het Kras Stadion. Jordi Blom en Quincy Hoeve zorgden voor een 2 – 0 voorsprong, maar via Dave van Delft en Nino Noordanus kwamen de Maassluizers in de slotfase toch langszij. In Maassluis werd er zes maanden later met 4 – 2 verloren. Givairo Read en Tayrell Wouter waren trefzeker namens Jong FC Volendam, maar een treffer van Gabri Urbanus en een hattrick van Bram Wennekers waren de beloften van FC Volendam te machtig.

Inmiddels heeft de KNVB ook verder geloot. De winnaar van dit duel mag het opnemen tegen R.K.V.V. DEM uit Beverwijk. Mocht FC Volendam de ploeg uit Maassluis verslaan dan wordt dit duel op dinsdag 19 december afgewerkt.

Zo volg je het duel!

Het duel tegen Excelsior Maassluis wordt niet live uitgezonden. Wél is de wedstrijd te volgen via het verslag op X of via onze story op Instagram. Er wordt donderdagavond om 20:00 uur gefloten voor het begin van de eerste helft.