Bekerduel RKAV Volendam tegen VV Eemdijk in Kras Stadion

• maandag, 30 okt 2023

RKAV Volendam neemt het in de eerste ronde van de TOTO KNVB Beker op tegen VV Eemdijk. Vanwege uitdagingen met de verlichting op het complex van RKAV Volendam én om de steeds intensievere samenwerking tussen FC Volendam & RKAV Volendam te versterken wordt deze wedstrijd gespeeld in het Kras Stadion. De aftrap is op woensdag 1 november om 20:00 uur.

Daar waar FC Volendam nog even moet wachten op zijn eerste bekeroptreden dit seizoen, op 16 november tegen Excelsior Maassluis, gaan de Volendamse buren tijdens de reguliere midweek van start in het bekertoernooi. In de voorrondes van de TOTO KNVB Beker versloeg RKAV Volendam, gecoacht door voormalig FC Volendam-(assistent)trainer Berry Smit achtereenvolgens SV Nieuwkoop (0 - 2) en Westlandia (3 - 0). Het Kras Stadion is het decor voor de eerste ronde in het hoofdtoernooi, waar het zogezegd VV Eemdijk tegenkomt. De ploeg uit Spakenburg, net als RKAV Volendam uitkomend in de Derde Divisie, versloeg de amateurs van Bunde (5 - 0) en Harkemase Boys (3 - 2). FC Volendam is blij buurman RKAV Volendam te kunnen helpen en ziet dit in het kader van de steeds intensievere samenwerking als een mooie kans om deze bekerwedstrijd af te werken op een fraai toneel.

Kaartverkoop

Op de wedstrijddag zijn kaarten aan de kassa op de hoek van de Steve van Dorpelhal van het Kras Stadion verkrijgbaar. De Jaap Jonk Tribune is geopend voor supporters, waar tevens drankjes en snacks verkrijgbaar zijn. De toegangsprijs bedraagt € 5,- voor volwassenen, kinderen kunnen kosteloos naar binnen. Wel dienen zij een kaartje te halen bij de kassa. Legitimatie is verplicht. Let op: seizoenkaarten van RKAV Volendam en FC Volendam zijn niet geldig voor deze wedstrijd. Het Kras Stadion is vanaf 19:00 uur geopend.

Media

Accrediteren voor de wedstrijd als media kan door te mailen naar Sonny Sier via sonny.sier@fcvolendam.org.