Beloftenclash tussen Sparta Rotterdam en FC Volendam tijdens kermisweekend

• donderdag, 01 sep 2022

Zaterdag spelen zowel Jong FC Volendam als FC Volendam tegen Sparta Rotterdam. De beloftes van beide elftallen werken deze wedstrijd om 17:00 uur af op het complex van Excelsior Maassluis.

De twee Jong-teams strijden onderling om handhaving in de Tweede Divisie. Het laagst geklasseerde belofteteam dat boven de degradatiezone, maar niet in de top tien eindigt, speelt een play-off tweeluik tegen de winnaar van de onder 21 competitie. Afgelopen seizoen eindigde Jong Sparta Rotterdam vijfde. Jong FC Volendam viel nét buiten de top tien en eindigde elfde. Hierdoor waren de mannen van Kizito Musampa veroordeeld tot een play-off finale tegen het Almere City onder 21 van destijds Hedwiges Maduro. In het uitduel verloren de Volendammers, ondanks genoeg mogelijkheden, met 1 - 0. Thuis werkten de Wijdbroeken de achterstand moeiteloos weg door twee goals van Koen Blommestijn en één treffer van Younes Taha. Door deze winst treffen de talenten van Sparta en Volendam elkaar dit jaar weer.

Trainer Nico Jalink zag een hoop jongens vertrekken. Vanwege een sportieve stap omhoog of het behalen van de leeftijdgrens, zien de Spartanen onder anderen Yanillio de Nooijer, Shairon de Wind, Aaron Bashir, Pepijn Doesburg, Marcus Scholte en Mohamed El Karbachi Het Kasteel verlaten. Daarentegen komen Max de Ligt en Jerrel Hak de Rotterdammers versterken. De eerste twee speelrondes wisten de Spartanen vier punten te halen. Tegen de ploeg van voormalig Jong FC Volendammer Max Veerman, FC Lisse, speelde Jong Sparta 1 – 1 gelijk. Tegen het Spakenburg van Volendammer Dion Vlak wonnen de Rotterdammers nipt met 1 – 0.

Beloftenclash

Wedstrijden tegen Jong Sparta Rotterdam zijn nooit saai. Standaard spelen beide teams de pannen van het dak. Iedereen wil winnen. Dat zie je ook terug aan de laatste vier resultaten.

Laatste vier ontmoetingen

18-04-2022 | Jong Sparta Rotterdam – Jong FC Volendam: 2 – 1
Koen Blommestijn
28-08-2021 | Jong FC Volendam – Jong Sparta Rotterdam: 2 – 6
Koen Blommestijn en Milan de Haan
05-09-2020 | Jong FC Volendam – Jong Sparta Rotterdam: 2 – 2
Mike Eerdhuijzen en Darius Johnson
07-12-2019 | Jong FC Volendam – Jong Sparta Rotterdam: 5 – 0
Dyllandro Panka, Samir Ben Sallam, Victor van Montfort, Darius Johnson en Ibrahim El Kadiri

Arbitrage en Twitterverslag

De wedstrijd in Maassluis staat onder leiding van Nick Smit. Aan de zijlijnen staan Jordi Been en Muhamed Osman paraat om Smit te assisteren. De vierde official-rol is weggelegd voor Vivian Peeters.