Beloftes Volendam winnen verdiend van NEC-Oss

• maandag, 14 apr 2014

Het door het degradatie-spook geplaagde NEC speelde met 4 A-selectie-spelers waarvan doelman Kalle Johansson de bekendste was. Bij Volendam konden 4 A junioren aan het niveau van de Belofte elftallen wennen.
In de eerste helft hielden de beide elftallen elkaar aardig in evenwicht. Het uitstekende centrum van Volendam (Eric Schouten en Eric Veerman) konden echter alle NEC aanvallen betrekkelijk makkelijk pareren waardoor doelman Van Gelderen nauwelijks in actie hoefde te komen. Alleen centrumspits Dadi Bergsson kon 1 keer op links alleen op de Volendamse doelman afgaan. De spits faalde en schoot de bal naast.

Volendam creëerde veel meer gevaar voor het Nijmeegse doel. Jessey Kuiper en Henk Veerman zagen doelman Johansson tweemaal uitstekende redden op hun inzet. Vlak voor rust was de doelman kansloos maar de lat voorkwam de voorsprong van Volendam na een schot van Menzo.

In de tweede helft zorgde de voor Gerson Sheatohul (hamstringblessure) ingevallen Genridge Pryor regelmatig voor gevaar. Menzo en Jessey Kuiper konden de geboden mogelijkheden net niet benutten. Een kwartier voor tijd werd Pryor onderuitgehaald door linksback Kenny Elders. Henk Veerman benutte de strafschop koeltjes via een lobje recht door doel.

Even later besliste dezelfde Henk Veerman de wedstrijd definitief. Een mooie pass van Erik Schouten werd door Veerman via een boogballetje over de uitgelopen doelman Kalle Johansson tot doelpunt gepromoveerd. In de rest van de wedstrijd kwam de voorsprong van Volendam niet meer in gevaar.
De beloftes hebben nu de laatste plaats in de competitie verlaten na de serie goede resultaten na de winterstop. FC Dordrecht is nu op doelsaldo de lantaarndrager.

Opstelling:
Jasper van Gelderen, Cerezo Hilgen, Erik Schouten, Eric Veerman, Rowin Mol, Denzel Pryor, Jessey Chu Kuiper (Gerry Vlak), Stefan Plat, Henk Veerman, Damien Menzo, Gerson Sheatohul (Genridge Pryor)