Beloftes VVV Venlo net iets beter dan Volendam

• dinsdag, 16 aug 2011

In een zeer matig duel kon Volendam aanvallend geen vuist maken waardoor het bekeravontuur snel afgelopen is. Het eerst kwartier was duidelijk voor VVV. Doelman Jasper van Gelderen voorkwam enkele malen de op dat moment verdiende openingstreffer voor VVV Venlo. Bij een van de eerste aanvallen van Volendam was het wel raak. Michael Tol schoot op doel en via de kluts en doeman Robin Udege kwam de bal bij Murat Onal, die geen moeite had met dit buitenkansje. Vijf minuten voor de thee werd de voor VVV Venlo verdiende gelijkmaker gescoord. Na een goede aanval via Niels Fleuren en Soufiane Dadda was Stoop het eindstation: 1-1. Kort voor rust had Uchebo Okechukwu zelfs de 2-1 kunnen scoren, maar zijn inzet verdween net naast.

Na de pauze was Jong VVV-Venlo niet meer zo dominant en dat kwam grotendeels door de aangepaste tactiek aan Volendamse zijde. Toch waren de beste mogelijkheden voor de Noord-Limburgers. Dadda en Stoop kregen de bal echter niet achter doelman Jasper van Gelderen. Net toen Volendam de wedstrijd onder controle leek te hebben viel toch een doelpunt aan Venlose kant. Een snelle counter over links na onnodig balverlies op het middenveld werd door Uchebo Okechukwu bij de eerste paal binnengetikt. Michael Tol kreeg nog een laatste kleine mogelijkheid op de gelijkmaker maar hij treuzelde te lang waardoor VVV Venlo verder bekert. Aanstaande woensdag spelen de beloftes in Purmerend tegen Purmersteyn een oefenwedstrijd.

Opstelling Volendam:
Jasper van Gelderen; Niels Buijs (63. Simon Tol), Leon Tol, Iljaas Rodjan, Jahmill Flu; Glenn van Zoolingen, Michael Tol, Mohammed Ajnane; Ludcinio Marengo, Murat Onal (66. Berry Veerman) en Jasper de Bie (66. Quincy van de Leuv).