BFC en RKAVIC winnen het Deen Cup kwalificatie toernooi.

• woensdag, 19 okt 2016
  • Leestijd: 1 minuut

Op maandag 17 oktober organiseerde FC Volendam weer het jaarlijkse Deen Cup kwalificatietoernooi. Er deden maar liefst 12 teams mee. Deze twaalf teams streden om de laatste twee plekjes voor de officiële Deen Cup. Er waren drie poules van vier teams. In poule 1 streden VVS’46, Koedijk, KFC en Legmeervogels om de poule winst. In poule 2 waren dit RKEDO, VVOG, Hugo Boys en BFC en in poule 3 waren het SV Marken, Forza Almere, VV Monnickendam en RKAVIC. De drie poule winnaars en de beste nummer twee van het toernooi streden in de ‘halve finale’ om de winst.

De eerste wedstrijd ging tussen Forza Almere en BFC, hier ging BFC er met de winst vandoor. De tweede wedstrijd ging tussen de beste nummer 1: Koedijk tegen de beste nummer twee: Koedijk. Deze spannende wedstrijd won Koedijk met 3-1!

Hierdoor gaan BFC en Koedijk door naar het officiële Deen Cup toernooi. De teams strijden tegen elkaar op vrijdag 16 december. De wedstrijden van het Deen Cup toernooi worden gespeeld voorafgaand aan een thuiswedstrijd van FC Volendam. FC Volendam bedankt scheidsrechters Dick Jonk, Gerard Loogman en Floris Wezel voor hun bijdrage

{foto1}