Blokwhere en Kennedy winnen SSVT 2011

• vrijdag, 21 okt 2011

Op donderdag 20 oktober organiseerde de Kidsclub van FC Volendam voor de 10 keer het School Straatvoetbaltoernooi voor de groepen 7 en 8. Het toernooi begon helaas drie kwartier later dan gepland, doordat iemand zijn auto midden op het veld had geparkeerd. Het personeel van Autobedrijf Gebr. Kil Volendam was zo vriendelijk om de auto weg te slepen! Daardoor kon het toernooi toch nog doorgang vinden. Ook hadden we een flinke stroomstoring, maar door Ton Sack, vrijwilliger bij FC Volendam werd dit verholpen.

Er werd fanatiek gevoetbald onder toeziend oog van Wim ‘Ballap’ Kwakman, Kees ‘Pier’ Tol en Gerrie Mühren. De oud-voetballers floten in de ochtend alle wedstrijden. Dit werd overgenomen door officiële KNVB-scheidsrechters. Voor Edukans werd geld ingezameld door midden van twee activiteiten. Er stond een panna-kooi en je kon gaten schieten voor €1,00. Elke deelnemer kreeg ook een bidon van sponsor Rabobank. De evenementen werden begeleid door stagiaires van het Don Bosco College en onze vrienden van de Sportkoepel.

Na een paar uur voetballen werd bekend wie er in de halve finale terecht kwamen. Bij de meiden was dit Springplank groep 8 tegen de Kennedy groep 8 (uitslag 1-4), en de Nicolaas groep 8 tegen Springplank groep 7 (uitslag 0-1). De finale ging dus tussen Kennedy groep 8 en de Springplank groep 7. De meiden van de Kennedy waren sterker en wonnen met 7-3. Beste speelster van het toernooi was Silvana Veerman van de Kennedy.

Bij de jongens ging de halve finale tussen Blokwhere groep 8 tegen Zuidwester groep 8A (uitslag 5-2) en Springplank groep 7 tegen Springplank groep 8 (uitslag 3-10). De finale ging tussen Blokwhere groep 8 tegen Springplank groep 8. De wedstrijd werd met 3-1 gewonnen door de Blokwhere. Beste speler van het toernooi was Rob Tol van de Blokwhere.

Wij danken hierbij: De AMVO, Garage Kil, Nico Dobbel, Sportkoepel (Martin en Johan, Cathy, Anne, Jasper en Anita), Jan Kemper, Henny Karman, de scheidsrechters van de KNVB, Gerrie Mühren, Wim Kwakman, Kees Pier, Alice en Stanley van het Don Bosco College, de Rabobank, Rijser voor de vrachtwagen, Ton Sack, Piet Jonk en Took Jonk en natuurlijk alle enthousiaste deelnemers, scholen en ouders! Bedankt!

Kijk op www.kidsclubfcvolendam.nl voor alle foto's van dit evenement!