Blokwhere en Zuidwester winnen RABOBANK SSVT 2013

• zaterdag, 26 okt 2013

24 oktober stond weer in het teken van het jaarlijkse Rabobank School Straatvoetbaltoernooi van de Kidsclub van FC Volendam. Normaal houden we altijd rekening met een regenbuitje, maar daar hoefden we ons geen zorgen over te maken. De hele dag was het prachtig weer! Vanaf 9:30 uur barstte de strijd los tussen de basisscholen (33 jongens en meiden teams). De wedstrijden stonden onder leiding van officiële KNVB scheidsrechters (in opleiding). Met z’n vieren floten zij de ruim 50 wedstrijden.

Er hing een zeer gemoedelijke sfeer op het AMVO-terrein. In de middag liep de spanning wel een beetje op, naar mate de finales steeds dichterbij kwamen. De finale bij de jongens ging tussen de Blokwhere groep 8 en de Petrusschool groep 8A. De finale werd uiteindelijk gewonnen door de Blokwhere groep 8

Bij de meiden ging de finale tussen de Zuidwester groep 7 en de Zuidwester 8. Ook deze teams waren zeer aan elkaar gewaagd. Na 14 minuten spelen werd het 1-1 en moest de winst beslist worden door penalty’s. De dames van de Zuidwester groep 8 wisten hier de hoofden koel te houden, en zij wonnen.

De beste speler van het toernooi was dit jaar Rens Veerman van de Blokwhere en de beste speelster was Rosa Bond van de Zuidwester. De prijsuitreiking werd gedaan door FC Volendam spelers Henk Veerman, Stefan Plat en Eric Veerman.

Namens de Kidsclub van FC Volendam willen wij de volgende mensen bedanken: Rabobank Waterland en omstreken, AMVO Volendam, Scheidsrechters van de KNVB, Sportkoepel, Zeilmakerij Schokker, Henny Karman, Lou Snoek, Henri Kwakman, Jack Verhoeven, Nick de Boer, Jack Smit, Frank Bont, Ton Sack en Jan Kemper

{foto1}

Winnaar jongens: De Blokwhere groep 8