Brands: “Hadden vijfde plek liever nu al veiliggesteld”

• zaterdag, 02 mei 2015

Door: Jessica Westdijk

Voorafgaand aan de wedstrijd tegen VVV Venlo werd hij al bekroond tot speler van het jaar en tijdens die wedstrijd liet Kevin Brands opnieuw zijn waarde zien voor FC Volendam. Vanaf de penaltystip tekende hij voor de 1-1, wat ook de eindstand was.

Vlak voor het einde van de eerste helft zag het er echter niet naar uit dat Brands bijna de hele wedstrijd uit zou spelen: “Ik heb al een paar weken last van een dikke enkel en een gekneusde voet en kreeg er nu weer een tik op”, vertelde hij na afloop. “Dat deed even flink pijn, maar met een zak ijs erop in de rust en een paracetamol ging het wel weer. Ik wilde alles op alles zetten om een goed resultaat te halen.”

Brands benutte een penalty, maar dat hadden er wellicht twee kunnen zijn. Scheidsrechter Van den Heuvel besloot echter niet nogmaals een penalty toe te kennen toen Brandley Kuwas onderuit werd gehaald: “Ik was zelf ook druk bezig met vragen om de bal, dus heb het niet goed gezien. Ik zag Kuwas wel vallen en hoorde in de wandelgangen wel dat het een honderd procent penalty was ja”, aldus de clubtopscorer van FC Volendam.

“Maar een gelijkspel was misschien ook wel het maximaal haalbare vandaag, als je 1-0 achter komt, kun je ook zomaar ongelukkig verliezen”, vervolgt hij. Door het gelijkspel tegen VVV Venlo is FC Volendam nog niet zeker van de vijfde plaats, die meteen toegang geeft tot de tweede ronde van de play-offs. “Natuurlijk hadden we de vijfde plek liever nu al veiliggesteld, maar nu moet het volgende week bij Jong PSV dan maar gebeuren”, besluit Brands.